přítel a piko
iv
mám přítele a zjistila jsem že je občasným konzumentem této drogy. Nevím jak dlouho takto \"bere\" ale pozoruji na něm silné výkyvy nálad a psychózy. Chci mu pomoci a proto prosím o nejbližší poradnu kde by mohl podstoupit ambulantní léčbu- on sám si problém připouští a je ochoten léčbu podstoupit. Děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, ráda bych vám poslala kontakt na nejbližší poradenské zařízení, bohužel však neuvádíte region, kde by to mělo být. Doporučila bych, aby se přítel osobně obrátil na nejbližší kontaktní centrum, kde bude moci probrat svou situaci i optimální léčebný postup. Adresář organizací, které se zabývají poradenstvím a léčbou závislých naleznete na stránkách www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci. Ve vyhledávání zadejte kontaktní centrum a pro vás dostupný region.
Pokud by si to přítel s léčbou rozmyslel, služeb kontaktního centra můžete využít i vy sama. Zpravidla poskytují poradenství i rodinám a blízkým uživatelů drog. Mohla byste v rámci osobní konzultace zvážit, jak přítele neúčiněji k pozitivní změně postoje motivovat, případně jak jej v těchto změnách podpořit.
Hodně štěstí vám i příteli.