alkohol
rebeca
Je mi 60 roků a piji víno už 10 roků./po smrti syna a manžela-vím,že to není omluva/ .
Já už to nechci a nechutná mi to. Jak KDYŽ OPRAVDU CHCI s tím přestat a bojím se abstin.příznaků .Jak sama na to?
Denně vypiji dvě sedmičky vína. Díky MOC za radu.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Rebeco.
děkujeme za váš dotaz. Je určitě potřeba ocenit, že jste ochotna sama sobě přiznat, že vám již alkohol nepřináší žádná pozitiva a jste rozhodnutá přestat pít. Přiznání si problému a motivace situaci změnit je pro začátek tím zásadním krokem. Píšete, že chcete přestat sama, ale bojíte se abstinenčních příznaků. Bohužel, nějaké postupné vysnižování dávek až k abstinenci v těchto případech nefunguje. Také léky, které abstinenční příznaky pomohou utlumit jsou jen na lékařký předpis. Navíc abstinenční syndrom u alkoholu může být v některých případech nejen velmi nepříjemný, ale až život ohrožující. Rozhodně bych vám doporučila, abyste se obrátila na některou z poraden, které se na problematiku nadměrného užívání alkoholu specializují. S lékařem budete moci probrat svou aktuální situaci, zdravotní stav a zvážit optimální způsob léčby. Možná je také ambulantní léčba závislosti, ale to musí posoudit lékař v rámci osobní konzultace. Také bych ráda zmínila i další významný fakt, který ve svém dotazu uvádíte. Píšete, že jste začala pít po smrti syna a manžela. Takovéto životní tragédie je velmi náročné zvládnout a vyrovnat se s nimi. Velmi často to člověk sám neustojí a trauma, které si s sebou životem nese, bývá také důvodem, proč s pitím nejen začne, ale proč u něj zůstává. Za něco takového se však není nutné stydět. Myslím, že by ke zvládnutí vašich potíží s alkoholem mohlo také pomoci, kdybyste neměla problém tento traumatický životní zážitek otevřít a mluvit o něm s terapeutem.
Určitě však nezůstávejte na své trápení sama a neostýchejte se obrátit se na někoho, kdo s takovou situací umí na odborné úrovni pomoci. První krok bývá těžký, ale uvidíte, že to pak půjde snáze.
Přeji hodně sil a ať se vám v budoucnu daří zvládat podle vašich představ. Budu ráda, když dáte vědět, jak to jde.
PS: Pokud byste byla ochotna vyhledat odbornou pomoc a nevěděla, kam se obrátit, podívejte se na stránky www.drog-info.cz vpravo do rubriky Mapa pomoci. Ve vyhledávání si zadejte AT ambulance a region. Nebo znovu napište, my vám vhodné zařízení vyhledáme.