toxická psychoza
alofok
Dobrý den,
přítel zřejmě trpí toxickou psychozou. Už přes rok je čistý, ale teď se u něj objevily deprese, halucinace, \"stíhy\"...chci se zeptat, jak se k němu mám chovat, jak mu pomoci?? Nechci jej opustit, ale chci mu pomoci...bohužel nevím jak...děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
pokud je přítel ,,čistý" již rok, pravděpodobně o toxickou psychózu nepůjde. Toxická psychóza nastupuje pod vlivem intoxikace, pokud se droga vysadí, psychóza se postupně mírní až odezní. Pokud po roce vysazení přítel má tyto potíže, které jste popsala, mohou to být příznaky nějakého psychického onemocnění, které se začalo projevovat.  Také mohla nastat situace, že přítel se třeba k drogám vrátil. Rozhodně, ale nelze dělat žádné závěry touto cestou. K objektivnímu posouzení celé situace je především potřeba osobní kontakt s přítelem. Pokud by se měla diagnostikovat toxická psychóza či jiné onemocnění, je třeba vyšetření lékařem - psychiatrem ( nejlépe specializovaným na adiktologii - závislosti ). Netuším do jaké míry je přítel ochotný spolupracovat.
Napište mi, odkud pocházíte a já Vám doporučím nějaké vhodné kontakty. I kdyby přítel prozatím například odmítal někam si zajít, můžete to udělat Vy sama a poradit se jak by se dalo postupovat dál.
Pokud se přítel před rokem se svými problémy léčil, bylo by vhodné se spojit přímo se zařízením, kde léčba probíhala.
Zatím se mějte hezky a ozvěte se.
S pozdravem Markéta K.