závislost
evina
Dobrý den, prosím Vás pane doktore o radu, užívám lexaurin 3 mg, už 10 let léčím se na psychiatrii také těch 10 let, na těžkou úzkost a deprese, užívám také buspiron 10 mg 2x denně, a sertralin, trpím napětím z lidí, soc. fobie mám z kontaktu z lidí, jsem velmi nejistá a bázlivá lexaurin mi dává jistotu, proto nemohu přestat s ním byla jsem i 2x v Bohnicích na kbt, ale nepomohlo v realitě je to špatné, je mi 51 let, vyuč. prodavačka , nyní uklízím, mam ičd, nevím jak snižovat lexaurin, děkuji Vám za pomoc.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, ono dokud se nepodaří najít jinou medikaci, která vám pomůže, tak lexaurin určitě nevysadíte, resp. nevysadíte bez toho, aby vám bylo dobře. Také je možné psychoterapeuticky pracovat na vašem stavu, možná je dobré najít si nějakého psychoterapeuta, se kterým budete dlouhodobě spolupracovat. Pokud KBT selhala  a ústavní pobyt také - možná by nebylo špatné hledatjiný psychoterapeutický směr a jinou formu - například existuje PT stacionář Horní Palata, PT centrum v Břehové, Eset, ... Možností je mnoho. Rozhodně je to běh na dlouhou trať a víte - když se vám dopodaří lexaurin vysadit hned tak to nevadí, spíše vnímám jako důležitém na to pracovat a nevykašlat se na to.
Asi se mi jeví jako nejdůležitější, aby léčba měla nějakou koncepci, dávala smysl jako celek. To by asi měl nejspíše vymýšlet váš psychiatr.