přítel a drogy
kachna
Dobrý den,
jsem s přítelem necelé 2 roky, ale teprve před 3 měsíci se mi konečně svěřil, že kromě marihuany (o které jsem věděla už od začátku vztahu) cca 5 let pravidelně šňupal pervitin, kouřil hašiš, příležitostně užíval LSD a kokain a to navíc ještě skoro půl roku co už jsme byli spolu. Od té doby mi přísahal, že s tím skončil, ale mám takový divný pocit, neustále je v kontaktu s ,,těmi\" lidmi, i když prý jen proto, že nechce aby skončili úplně na dlažbě. Má silné výkyvy nálad, trpí depresemi, nespavostí.. Byl na můj popud u psychiatra, ale žádnou léčbu ani léky mu nepředepsal, tak opravdu nevím, zda to tak vážně vidím jen já, prosím poraďte. S pozdravem kachna

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
opravdu velmi těžko, se tyto situace objektivně hodnotí touto formou po internetu. Vždy je zapotřebí mít více ucelených informací, osobní kontakt je v tomto směru zcela nejúčinnější. Doporučila bych Vám obrátit se osobně na nějaké odborné zařízení specializující se na problematiku závislostí a využít poradenství pro blízké osoby, které tyto zařízení ve svých službách též nabízí. Bezplatně, nezávazně a v mnohých případech i anonymně. Bohužel, neuvedla jste žádné město, takže nevím jaké doporučit.
Pokud by pro Vás byla dostupná Praha, můžete se obrátit na kolegyni, která se specializuje přímo na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog, zde kontakt :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s.SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234, 739 268 527
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
email : ctrnacta@sananim.cz
pro více informací se podívejte sem www.sananim.cz / zadat Poradna pro rodiče PPR /.
Zdali Praha je problém, můžete se obrátit na jakékoliv Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog. Bývají ve všech větších městech a poradenství blízkým osobám také poskytují. Veškerý seznam K-center naleznete zde www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci, po zadání kraje a města vyhledáte Kontaktní centrum, vyberte to, které Vám lokalitou bude vyhovovat.
Netuším, u jakého lékaře přítel byl. Zda byl u klasického psychiatra či u odborníka, který se na problematiku závislostí specializuje. Rozhodně o všem podrobněji pohovořte buďto s kolegy v Poradně pro rodiče nebo v K-centru. Pokud by bylo třeba doporučit jiného lékaře, specialistu, rozhodně Vám po zhodnocení celkové situace rádi poradí, případně doporučí další vhodný postup.
Zatím se mějte hezky, pokud budete mít chuť, můžete napsat, jak se vše dále vyvíjí. Držím palce, ať to dobře dopadne.
S pozdravem, Markéta K.