toxická psychóza
Qanop
DObrý den,
jsem uživatelkou pervitinu, nikoliv nitrožilně ... na čemž si samozřejmě nemyslim , že by nějak záleželo, ale raději to podotýkám ... nicméně můj přítel je uživatel také, bere dýl než já a tak nějak se snažíme přestat, nemám potřebu si dávat každý den, nebo tedy abych byla přesná : neměla jsem ! až v poslední době se ve dnech kdy jsem ,,čistá,, přistihnu při myšlenkách na další lajnu... nicméně asi před 4 měsíci se mi stalo to, že jsem byla skálo pevně přesvědčená , že v bytě kde jsme byli jen já a přítel je ještě někdo třetí , otvírala jsem skříně a připadlo mi, že se ze mě snaží udělat z mě neznámého důvodu totálního idiota a blázna (což se tedy nutno dodat asi kapku daří) a prostě nemohla jsem se přes ten pocit přenést... nicméně za 2 dny jsem opravdu pochopila že to byla nějaká haluz a přestala jsem na to myslet, od té doby se tyto stavy několikrát opakovali a za poslední asi měsíc jsou častější...jsem z toho docela nešťastná, svého přítele mám ráda,ale čím častěji se to opakuje, tím víc nabývám dojmu,že to není jen halucinace ačkoliv mě neustále ujišťuje o opaku, pochopila jsem že něco není v pořádku, stydím se za to,že mám takovej bordel v hlavě, je mi jasné, že bych měla přestat ale rozhodně si nemyslím , že tím se to vyřeší ... chci se zeptat zda je možné někde se potkat s lidmi, kteří trpí toxickou psychozou a sdělit jim co prožívám já, jsem totiž momentálně v situaci kdy si opravdu myslím,že jediný kdo mi řekne pravdu o tom co se děje kolem je někdo kdo něco takového zažil ... ačkoliv je to asi stejně jako halucinace dané onou ,,nemocí,, ... nevěřím už nikomu :( bohužel pro mě, nemůžu se zbavit pocitu, že je něco jinak než se mi zdá ... děkuji za odpověď ...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
to co jste prožila opravdu vypadá jako celkem ukázková, i když ještě dost mírná, toxická psychóza. Nebo spíše její předzvěst. Pokud se Vám takové pocity opakují, může se to v blízké době rozjet do pořádné psychózy, která Vás pak nejspíš dovede až na psychiatrii. Když přestanete brát, psychózy i "bordel v hlavě" tím odezní (to první v podstatě hned, to druhé se úplně vyčistí za krátký čas). Opravdu je to takhle "jednoduché", psychózu prostě udržují drogy. Pervitin je k tomu obzvlášť náchylný.
Nevím, jestli existuje jiná možnost potkat někde lidi, kteří prošli toxickou psychózou, než v léčebně nebo v doléčovacích centrech. Myslím, že těžko. Nebo určitě ne osobně. Různé chaty byste na netu jistě našla, i na této poradně najdete mnoho výpovědí.
Ještě k té abstinenci - máte pocit,ž e to zvládnete sama? Ještě k tomu s přítelem, který také bere? Možná by stálo za to kontaktovat alespoň ambulantně nějakou odbornou pomoc. Tam by Vám také přesně řekli, jak vážné jsou Vaše halucinace a stihomamy.