jak postupovat
monche
od 16-20 let jsem byla závislá na pervitinu/i nitrožilně/ pak jsem dokázala zhruba 4 ROKY abstinovat,ale nyní jsem opět začala pervitin užívat,mám deprese,nedokážu se bez drogy obejít,vše je nastaveno tím,že v mých 31 letech nemám rodinu a ničí mě pohled na spokojené páry,já vždy měla nějak tak smůlu,mám za sebou tři interupce,nedokážu si připustit,že budu někdy štastná,vím že ubližuji svým chováním lidem kterým na mě záleží,chtěla bych se jít léčit,ale mám strach že přijdu o byt a že mi naskáčou penále když nebudu platit půjčky,mám pouze sociální dávky,taky mám strach že budu mít někde záznam o léčbě,vím že mi pouhé docházení na sezení nepomůže,protože mám k droze neustále přístup,proto je pro mne jediné rešení léčebna.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
ve svém dotazu neuvádíte, jak dlouho a v jaké intezitě nyní pervitin užíváte, takže těžko říci takhle po internetu, zda by u vás byla dostačující intezivní ambulantní léčba či zda je nutná léčba pobytová. To, že nyní máte k pervitinu snadný přístup, může opravdu svědčit spíše pro léčbu pobytovou. Na druhou stranu je fakt, že pokud je závislý rozhodnut si pervitin dát, zdroj si najdete vždycky.
Myslím, že by byla škoda do toho spadnout znovu. Nakonec sama jste si vyzkoušela, že abstinovat umíte a žít jde i bez pervitinu, ačkoli se vám to teď nedaří. Rozhodnutí ohledně vyhledání odborné pomoci je ta nejjistější cesta, aby se to pohnulo správným směrem. Určitě bych se na vašem místě nejdříve obrátila na kontaktní centrum (adresa viz níže) a svou celkovou situaci s nimi probrala osobně. Pracovníci by vám doporučili optimální typ léčby a případně by vám ji pomohli zprostředkovat. Současně bych vám doporučovala řešit i ty depresivní stavy, které popisujete. Je možné že jsou způsobeny užíváním pervitinu a s abstinencí odezní, ale současně nelze vyloučit, že právě deprese u vás mohla být jakýmsi spouštěčem toho, že jste pervitin znovu začala užívat. Nu, v léčbě, ať už ambulantní nebo pobytové, jistě najdete dostatek prostoru zabývat se ve spolupráci se specialisty i tímto problémem.
Co se týče placení nájmu a dalších finančních závazků. Nárok na sociální dávky vám nástupem do léčby nezaniká, takže by neměl být problém se s věřiteli dohodnout na přijatené výši splátek. Jako větší riziko bych viděla, že pakliže se nyní na pervitinu skutečně "rozjedete" se vším všudy, je docela pravděpodobné, že o byt přijdete tak jako tak. Nebyla byste zdaleka první ani poslední.
Pokud byste potřebovala řešit nějaké právní problémy stran dluhů, můžete se obrátit na Právní poradnu A.N.O., která poskytuje bezplatné právní poradenství v souvislosti s drogovou problematikou (adresa na www.asociace.org)
Přeji hodně štěstí a ať je brzy lépe.
Kontaktní centrum Karviná
o. s. NET
Družby 1125, Karviná, 735 06
telefon: 596316808
Linda Supíková
http://www.k-centrum.net