Drogy v Německu
Míša
Dobrý den chtěla bych se zeptat jak je to s držením drog v Německu. Jde o to, že tam zadrželi kamaráda, který měl v autě pervitin a už jednou byl za drogy tady v Česku trestán a teď je v podmínce. Předem děkuji za odpoveď.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
předpokládala bych, že právní úpravy týkající se držení drog v sousedním Německu, se nebudou zásadně lišit od právních úprav tady v ČR. Nicméně spolehlivě by vám mohl odpovědět pouze právník s důkladnou znalostí německého trestního práva, kterých v ČR, myslím, až tolik nebude. Můžete se podívat na stránky www.cak.cz (Česká advokátní komora) a vyhledat advokáta s tímto zaměřením. Případně se můžete obrátit na Právní poradnu A.N.O., která poskytuje bezplatnou právní pomoc v souvislosti s drogovou problematikou. Kontakt najdete na www.asociace.org.
Pokud je kamarád  zadržen a je ve vazbě, může se také obrátit na český zastupitelský úřad v Německu. Více na http://www.mzv.cz/jnp/cz/cestujeme/konzularni_sluzba/index.html
Jen si říkám, jestli ten pervitin za to stál.
Tak ať to dobře dopadne.