drogová závislost
zoufalá matka
Dobrý den,jsem matka 22 letého syna který zřejmě bere drogy.Chtěla by jsem mu velice pomoct,ale on nemá zájem.Jelikož má před sebou ještě 2 roky školy.Prosím o radu jak mám postupovat.Děkuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den.
Je to pro vás, jako matku, jistě velmi vyčerpávající situace. Snažit se pomoci synovi, který o vaši pomoc nestojí a nepřipouští si, že ji potřebuje, je jistě velmi vyčerpávající.
Bohužel, váš dotaz je poměrně stručný, takže vám nebudu schopna napsat něco konkrétního. Doporučila bych vám co nejdříve vyhledat poradnu pro rodiče závislých, kde budete moci v rámci osobní konzultace podrobně problém rozebrat a zvážit jaké další kroky budou natolik efektivní, aby syna k nějaké pozitivní změně motivovaly. Problém závislosti v rodině mívá řadu aspeků a je mnohem účinnější využít možnosti osobní odborné pomoci u specialistů, kteří se této problematice věnují a mají s jejím řešením zkušenosti. Prostřednictvím internetového poradenství lze takto obsáhlý problém řešit jen obtížně. Navíc se domnívám, že je důležité, abyste v takto náročné situaci nezůstávala na problém samotná a měla oporu i v někom nestranném, s kým budete moci probrat další kroky.
Nevím, odkud jste, takže vám nemohu doporučit konkrétní zařízení, kam se obrátit. Pokud se podíváte na stránky www.drogy-info.cz vpravo do rubriky Mapa pomoci, můžete si dle regionu vyhledat nejbližší kontaktní centrum, která poskytují poradenství také rodinám závislých. Nebo znovu napište, můžeme vám vhodnou organizaci doporčit.
Hodně štěstí a sil.