pervitin
paul van dyk
dobry den
vod 16 let,beru pervitin,jen snupu
a ted je mi22 už asi 2 roky tezce abstinuju,dam si pouze jednou za měsic
ačkoliv citim že zvladnu přestat
uplne, ale nak nedokažu žit normalne
nedokažu se uvolnit furt sem napjaty
a utikam před životem apřed sebou
jsem pořad jak kdybych stal na jehlach
, a ktomu mě doprovazi fobie z lidi,,a tak jsem radši už 3 roky pořad zalezlej doma, akdyž nekam musim tak to rychle proběhnu,
i když to řešim cele roky ve dne vnoci
tak se mi zda že normalni už nikdy nebudu, achtel jsem se zeptat
jestli ta fobie , a td.odezni sama
nechci hledat psichyatra proto že sem si jisti ,že jak mě začne posluchat tak mi nasadi kazaiku ada me do bohnic,:DD

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
je určitě dobře, že se vám daří mít poslední dva roky pervitin takto pod kontrolou a dát si jen jedenkrát za měsíc. I když z dlouhodobého hlediska je to jistě obtížně zvládnutelné a nejspíše ani toto "sváteční užívání" na váš psychický stav moc pozitivně nepůsobí. Píšete, že zvládnete přestat úplně, já bych to na vašem místě zkusila. Ty úzkosti, fobie a neklid musí pro vás být hodně nepříjemné a určitě se s tím nežije nejlépe, takže tu úplnou abstinenci bych vnímala jako jeden z kroků, kterými se mohu pokusit o pozitivní změnu. Další věcí, o kterou by bylo moudré se pokusit, by bylo oprostit se od nedůvěry k odborníkům - psychiatrům. Nebojte se, s těma Bohnicema by to tak horké nebylo, jednak má nedobrovolná hospitalizace velmi přísná pravidla daná zákonem, takže určitě nelze někoho jen tak zavřít do léčebny a druhak, už to, že píšete sem na poradnu a jak píšete, svědčí o tom, že to s vámi zdaleka tak vážné nebude. Zkuste to promyslet, mohl byste s lékařem pořešit nejen ten pervitin, ale především to, že se necítíte dobře. Vhodně zvolená psychoterapie a eventuelně medikace by vám mohla od vašich potíží velmi výrazně ulevit.
Za předpokladu, že by to pro vás byla návštěva ambulance přijatelná a je pro vás dostupná Praha (usuzuji podle těch Bohnic, které zmiňujete;-), doporučila bych vám obrátit se na MUDr. Minaříka ze specializovaných ambulantních služeb CADAS, který mimochodem odpovídá i na této poradně a má s řešením potíží, jako jsou ty vaše, bohaté zkušenosti.
Adresa je Praha 1, Spálená 12, telefon 222 924 245
http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas/poslani.html
Pokud byste to měl do Prahy daleko, napište znovu a my vám vhodného specialistu doporučíme. Vlastně můžete napsat v každém případě a dát vědět, jak se daří.
Ať je brzy lépe.