jak na to když....
ANGELO
..nechci aby to znělo -jako-dobře-ale, jenže co dělat, když jsem byl už snad ve všech léčebnách v republice, i v jednom doléčováku, docela dobře mně k motivaci a faktické abstinenci nastartoval primář nešpor-je to frajer-fakt umí, jeho přednášky, postoj k hrdým abstinentům , jak nám říkal, je profesionálně dokonalí, a svou atipickou specifičností vyjímečně nadčasový , když dokázal zamyslet se nad sebou i mně , tak to je opravdu profík, myslím , upřimně se zamyslet---máte pravdu-navíc mám tendence chodit na místa , kde jsou závyslí a být s nimi , ale nebrat,no a to nejde-alespon bych byl první-jako ve spoustě jiným extrémů--- jasně, že jsou tam i jiné latentní důvody,uvědomované i podvědomé,postupem chápu kdo jsem, co nejsem, co mohu a co ne, co bych mněl a co musím, kde si reálně sociálně stojím a s toho vycházím,vím co nechci, ale těžší už je to s vědomím toho co chci,tedy chtěl bych spousty věcí, ale na ty bud nikdy dosáhnout nemohu, nebo mi v tom brání bloky a naučené vzorce chování a obranné mechanismi oněch vzorců, jenž jsou více tu méně patologické s s dalšími dismi...vědět ,že mám horečku, ještě neznačí fakt , že ji budu , nebo umím léčit, ...abstinuji fakticky od 6.12.2010, v doléčováku v restartu mi řekli, že mne dali do pořadníku, ale následně mne vyřadili, prý ,že je lepší když budu minimálně 5 měsíců v tk ,kde nyní jsem,nebo doložit abstinenci, kterou uvádím , a pak podat novou žádost, no stručně se mne takticky zbavili, raději bych šel do práce, a na doléčovák v tom s vámi také souhlasím...ale....kam ,jak , kdy a s přez jaký birokratismi...jinak díky za jasnou a upřimně tvrdou odpověd, tak se mi to líbí, a né, jak někde, samá sladkoslanná slovní manipulace a nic.....s pozdravem

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
teď v tom mám trochu zmatek, jste v PL nebo v komunitě? Komunita funguje přeci jen na trochu jiných principech, mimo jiné je tam o hodně víc času na změnu životního stylu a nalezení smru, kterým chce člověk dál vyrazit. Což je asi přesně to, co potřebujete. Děláte fakt ukázkové boty - chodit mezi lidi co berou a čekat, jak dlouho vydržím nebrat. Sám to hezky píšete - byl byste první kdo by to ustál.
Je škoda, že první doléčovák Vám úplně nesedl nebo nevyšel. Nevzdávejte to ale, je jich po republice spousta a stejně jako Vám vyhovuje jeden lékař nebo terapeut, jinému nemusí. Je dobré být trpělivý a trochu hledat. Proto se také dělají osobní pohovory na začátku. Můžete si dát přihlášku třeba na tři a vybrat si ten, který se Vám bude nejvíc zamlouvat. Také bych si nechala poradit tam, kde jste teď. Už Vás tam trochu znají a můžou Vám říct, co by se asi tak hodilo nejlépe. Nastoupit na DC není těžké, když splňujete patřičnou dobu abstinence. Podívejte se na stránky jednotlivých doléčováků (seznam následné a doléčovací péče najdete na http://www.asociace.org/sekce-intenzivni-ambulatni-a-nasledne-pece-clenske-organizace.html ), vyberte si podle lokality, kam by to pro Vás bylo vhodné, zavolejte tam nebo napište mail a oni Vám sdělí, jak jsou na tom s místem. Na stránkách také najdete podmínky. Fakt to není složité!