zavislost?
secret I\
Dobry vecer , vcera jsem mel uz asi po 15 pervitin..vzdy jen snupani pres noc a potom nekolika tydenni pauza.Jenze dneska zazivam dojezd ktery jsem nikdy pred tim nezazil i kdyz jsem skoro vzdy travil stav skoro stejne..pofalkovani venku s kamosema..porad mam nutkani myslet na to jak by to bylo fajn si jeste dat...ale mam strach jestli by to pak nebylo jeste horsi..nevim jestli to je jen ted a nebo se to takhle bude tahnout uz dal.Muzete mi rict na cem priblizne jsem?Diky

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
no, asi Vás moc nepotěším, ale neprožíváte nic neobvyklého. To co popisujete ( myšlenky na další užití, chuť si zase dát...) je celkem běžný jev u závislých osob. Na každé návykové látce, což pervitin beze sporu je, je především silná psychická závislost, kterou jste Vy sám, dle toho co popisujete, také na sobě pocítil. Nelze obecně říci, že např. po 4té dávce pocítíte závislost. Toto jsou vždy velmi individuální záležitosti a nelze nikdy předem říci, že u pervitinu to bude vždy ,,takto" a u heroinu zase ,,takto"... Každý jedinec má jiné dispozice, u někoho může nutkavá chuť zkoušet to dále a znova přijít hned po prvním experimentu, u někoho jiného až třeba po delším časovém úseku. Obvykle je to vždy jen otázka času a většinou to dobře nekončí.
Rozhodně by nebylo od věci pokusit se již teď s tím začít něco dělat a předejít tím průšvihům, které se ke konzumaci nelegálních drog vždy váží. Doporučuji se spojit s nejbližším Kontaktním centem pro uživatele drog a pohovořit o svém braní s pracovníkem Káčka. Vstupem do K-centra se ničemu nezavazujete, můžete se bezplatně a zcela anonymně poradit co by se ve Vašem případě dalo dělat dál. Konečné rozhodnutí by bylo samozřejmě na Vás. S využitím odborné pomoci máte šanci dát svůj život zase do ,,normálních kolejí"...
Pokud nevíte, kde K-centrum u Vás je, můžete se podívat na www.drory-info.cz, v rubrice Mapa pomoci, po zadání kraje a města, naleznete veškerá Kontaktní centra v celé ČR. Nebo napište město, můžeme Vám vhodné zařízení doporučit. Pokud jste z Prahy, můžete využít naše K-centrum, kontakt a bližší informace o zařízení a provozní době naleznete zde www.sananim.cz, zadat Kontaktní centrum KC.
Zatím se mějte hezky a ozvěte se, jak to s Vámi dále vypadá.
S pozdravem Markéta K.