potřebuju poradit- drogove testy v lekarnach
POMOC
dobry den muzete me prosim vas poskytout nake informace o drogovych testech co se prodavaji v lekarnach? chtela bych otestovat sveho pritele.predem velice dekuji a prosim vas ozvete se me co nejdrive s dik Kája

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
z volně dostupných orientačních testů na užití drog se nejčastěji používají testy z moči, jsou také cenově nejdostupnější, dále lze využít orientační testy ze slin nebo potu. Buď se jedná o test, který prokazuje užití té které konkrétní drogy (např. THC-marihuana nebo Metamfetamin-pervitin atd.) či multitest, který detekuje více drog.
Další info k testům najdete např. na:
http://www.drogovetesty.cz/
http://sebetesty.cz/drogove-testy-c-3.html?zenid=9e16eb202ebada0aedd6f6e739fdf2cb
http://www.dynex.cz/rapid-testy
Jen bych si vás dovolila upozornit, že test pouze prokáže, zda testovaná osoba v poslední době látku, na kterou je test prováděn, požila či nikoli. Neřekne vám nic o délce a frekvenci užívání, případně stupni závislosti, nevypovídá o celkovém rozsahu drogového problému. Je třeba také počítat s možností falešně pozitivního/negativního výsledku nebo např. s tím, že testovaný požil nějakou jinou látku, kterou však test samozřejmě neprokáže. Navíc se jedná o poměrně velký zásah do vzájemné důvěry a domnívám se, že testováním nevytvoříte vhodnou atmosféru pro další komunikaci o drogovém problému.
Nepíšete žádné detaily k vaší situaci, co vás přivedlo k tomu, že přítele chcete testovat, zda o tom přítel ví a souhlasí s tím a jaké budou vaše další kroky, ať už bude výsledek pozitivní nebo negativní.
Řekla bych, že takovéto kontrolování má velká rizika a do dospělého partnerského vztahu nepatří a může mu dost ublížit.
Možná by bylo moudré, než se do toho pustíte, zajít si o těchto potížích promluvit osobně a probrat to s odborníky, kteří maji s takovou problematikou zkušenosti.