nedobrovolná léčba
uplakaná máma
Dobrý den, dcera je narkomanka,je to vážné (deprese, bez práce, bez peněz, agresívní, absťáky...). Je jí 21 let ale léčit se nechce,když ji navrhuji léčebnu, říká,že by podepsala revers. Bydlí se mnou a je to peklo na zemi.Už 7 let.Nechce přestat brát, droga ji baví a nic jiného ji nezajímá. Stydím se za ni před sousedy, před celým světem. Vyvolává skandály,konflikty v obchodech,je paranoidní,dá se něco dělat proti její vůli?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
dceru nemůžete poslat na léčení proti její vůli, to by musela provést opravdu něco vážného, ohrožovat sebe nebo druhého na životě. Nemá to ani velký smysl, nedobrovolná léčba většinou nikam nevede. Můžete ale udělat něco pro sebe a vlastně i pro ni, když jí přestanete poskytovat podmínky pro to, aby brala. Jestliže může bez problémů bydlet doma a dělat Vám tam peklo, je to pro ni velmi pohodlné. Pokud jí ještě navíc živíte, případně dáváte nějaké peníze (?), nemá žádný důvod přestat. Většinou je potřeba, aby se závislému omezilo pohodlí, aby si uvědomil také stinnou stránku braní drog.
Doporučovala bych Vám zajít se poradit osobně do některého z center, nabízejících služby rodinám závislých, abyste zjistila, co všechno se dá změnit, a tím třeba dřív přimět dceru k léčení. Pokud byste nevěděla, na koho se obrátit, napište lokalitu, ráda Vám nějaké kontakty zašlu.