zneužití léku
konvička
zdravím,
u dcery v pokoji jsem našla nějaké smíchané léky,lahvičku od enterolu a vitamín B.jsem dost vyděšená, loni jsme bojovali s užíváním pervitinu.téměř 3/4 roku byl klid, testy negativní.je možné, aby tyto léky nějak zneužívala?na internetu se mi nepodařilo nic najít.moc díky za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu Vaše obavy, nicméně co se týče léků nalezených u dcery, tak uvedený Enterol a vitamín B (pravděpodobně B komplex), jsou volně prodejné přípravky, u nichž se nemusíte obávat rizika závislosti. Vitamín B dcera možná užívá, s ohledem na předchozí braní drog, pro regeneraci organismu. Enterol je lék proti průjmovým onemocněním. Nevím, zda jste u ní nalezla nějaké další léky, ale pokud jde jen o tyto dva, tak dle mého názoru nepředstavují riziko. Něco jiného by bylo, pokud byste u ní našla léky na uklidnění (např. Neurol, Xanax, Rivotril nebo jiné léky ze skupiny benzodiazepinů) nebo na spaní (např. Hypnogen, Stilnox), silné léky proti bolesti...
Zatím přeji hodně štěstí a především sil a trpělivosti. Vím, že to není pro Vás jednoduché. Pokud byste měla zájem si o situaci s dcerou, o tom, jak Vám v tom je a jak ji nyní nejlépe podpořit, promluvit s někým z odborníků, napište mi, odkud jste, a mohla bych Vám nějaký vhodný kontakt doporučit. V Praze se lze obrátit např. na Poradnu pro rodiče o. s. SANANIM (více info na www.sananim.cz).