marihuana
Luke
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat jak dlouho je zjistitelná marihuana v moči. Každý totiž tvrdí něco jiného. Nejsem pravidelným uživatelem. Měl jsem ji na jedné oslavě asi před dvěma měsíci a teď se obávám, že budu pozitivní v testech. Neměl jsem celého jointa pouze jsem si několikrát potáhl asi ze dvou jointů, ale netuším jestli to má nějáký vliv. Kvůli škole nám brali vzorky moči,které odeslali na laboratorní testy. Někde jsem četl, že jsou nějáké aktivní a pasivní částice, které marihuana obsahuje, tak jestli nevíte co se vlastně u těch vzorků zjišťuje. Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
jestli jste před dvěm měsíci párkrát potáhnul z marihuanové cigarety, nemusíte se obávat. V moči je THC prokazatelná 1-30 dní, pouze výjimečně déle. Aby ji u Vás zachytili po dvou měsících abstinence, musel byste být velmi intenzivní uživatele.
Pokud jde o aktivní a pasivní částice, asi mluvíte o metabolitech. Jsou často zmiňované v souvislosti s policejním testováním. Screeningové testy se většinou zaměřují na skupinu látek. Může se tedy stát, že vyjdou positivně, ačkoli v sobě má dotyčný již jen metabolity, které jeho schopnost řízení neovlivňují. To ovšem prokáže až podrobný test z krve nebo moči.
Ve Vaše případě už nejspíš nebudete mít v těle ani zmiňované metabolity a testy budou negativní. Nicméně to, že Vás ve škole testovali má určitě důvod!
Stačí Vám to takhle?
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.