Absces
Anonym
Dobry den, mam problem. Udelal se mi absces, vcera uz praskl ven. Vim ze bych mel jit na chirurgii, ale mam strach z problémů, jeste mi nebylo 18. Co muzu ocekavat? Predem dekuju za odpoved.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud už abces praskl, máte teď otevřenou ránu náchylnou k mnoha infekcím. Rozhodně není dobré nechat ránu takhle otevřenou, nevyčištěnou od hnisavého ložiska, které v ní bylo. Obzvlášť vzhledem k Vašemu životnímu stylu (injekční uživatel) hrozí i rozsáhlejší infekce organismu. Možná na Vás opravdu budou koukat v nemocnici všelijak, ale pořád lepší, než riskovat velmi vážné komplikace. Pokud by to opravdu nešlo, odhodlat se k lékaři, běžte do nejbližšího K centra. Tam na Vás rozhodně divně koukat nebudou a umí abces základně ošetřit (klidně i několikrát denně, když bude třeba), případně posoudit, jak vážná situace je.
Určitě to ale nenechávejte jen tak!