Poškozování zdraví drogou.
jezinka
Jak lze prokázat, když mi zákeřně někdo podá drogu v nápoji? když si to člověk uvědomí,je zpravidla pozdě na odběr krve i na odebrání vzorku nápoje.Po jaké době lze ještě prokázat stimulační drogu v krvi a kdy v moči - zdá se, že jde o Extázi,hubnu,bolest hlavy silná po cca 2 dnech.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
po dvou dnech by ještě bylo možné drogu určit, nejlépe ze vzorku moči. Tam se udrží nejdéle. V případě extáze cca týden, pokud šlo o jednorázovou záležitost. Zdá se mi ale divné, že byste na ni tak silně reagovala. Jedna dávka by rozhodně neměla způsobit hubnutí. Také pokud máte silné bolesti hlavy, znamenalo by to vyšší dávku, a to byste na sobě pozorovala účinky, jako je euforie, hodně energie, malá potřeba spát, jíst, dobrá nálada, příjemné stavy...
Pokud se situace opakuje a máte podezření, že Vám někdo dává do pití drogy opakovaně (jak naznačujete ve skryté poznámce), zkuste vzorek nápoje odebrat a zaslat do toxikologické laboratoře. Prvně bych ale zkusila koupit v lékárně jednoduchý detekční test na přítomnost různých drog (v panelu jich je asi 12) a otestovat moč.