kde hledat pomoc
abcd
chci přestat brát,ale nic mě k tomu nevede...všechno je na prd..nemám žadné zázemí,rodinu....už to trvá 3 roky...mezitím se mi podařilo být skoro rok čistá...ale před rokem(byl to taky srpen) jsem si dala..a jako by mi vse spadlo na hlavu...a je to skoro rok co zas beru v kuse..nevim kde hledat pomoc...moje nejlepsi kamaradka uz za mnou mesic nebyla..nechce za mnou jezdit...pry jsem se odcizila...myslela jsem ze mi pomuze..rodinu nemam..matka je alkoholicka,nestara se o me..otec uz je po ctvrty ve vezeni...sestrenice a bratrance mam ale vubec se nevidame,nevime o sobe nic...nevim kde hledat pomoc

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
je mi líto, že Vaše rodina je nefunkční a podporu z této strany čekat nemůžete. Dle toho co píšete, matka je závislá na alkoholu a otec má opakované potíže se zákonem. Na druhou stranu Vy tyto skutečnosti můžete začít vnímat jako něco, co nechcete ve svém životě mít a snažit se svůj život změnit. Jednoduše řečeno nepřebírat vzorce chování svých rodičů. Ze strany matky je Vaše rodina zatížená dispozicí k závislosti, která se i u Vás projevila zneužíváním nelegálních drog. Nicméně ke konzumaci drog, potažmo závislosti na nich, se váží i nemalé právní potíže, jelikož jde o drogy nelegální...
Nezoufejte, i kdyby Vám rodina pomáhala, stejně ten největší díl práce čeká na Vás. Se svou vlastní závislostí se můžete ,,poprat" pouze Vy sama a nikdo jiný to za Vás bohužel udělat nemůže, i kdyby sebevíce chtěl. Sama jste uvedla, že jste vydržela být rok čistá, což je skvělé. Vyzkoušela jste si rok nebrat, takže víte, že to jde. Doporučila bych Vám se o to pokusit znova a nejlépe s využitím odborné pomoci. Sama jste si také vyzkoušela, jak snadné je se k droze vrátit. Pokud se budete léčit, máte mnohem větší šanci s tímto problémem se popasovat trvale. Zneužívání drog či alkoholu bývají zpravidla ,,pouze zástupné problémy", s průběžnou terapeutickou podporou byste rozhodně měla velkou naději je postupně ,,rozkrýt" a naučit se obstát v rizikových a zatěžkávajících situacích. Léčba závislosti se dá poměrně dobře léčit, pokud je dotyčná osoba ochotna spolupracovat. Dnes je již plno lidí, kterým se to podařilo. Můžete se o to pokusit také.
Netuším, odkud jste. Doporučuji se obrátit co nejdříve na nejbližší Kontaktní centrum a pohovořit více a konkrétněji o Vaši situaci s pracovníkem Káčka. Ten by situaci zhodnotil a doporučil vhodný typ léčby a možnosti pro Vás. V případě zájmu by i léčbu v Káčku pomohli zprostředkovat. Nemusíte se ničeho obávat, vstupem do Kontaktního centra se ničemu nezavazujete. K-centra jsou nízkoprahovými zařízeními, což znamená, že jejich služeb můžete využít kdykoliv během provozní doby i bez objednání, nemusíte se prokazovat žádným průkazem, tudíž využít služeb zcela anonymně. Můžete se nezávazně poradit o tom jak dál a až po té se svobodně rozhodnout zda dalších služeb využijete či nikoliv.
Pokud nevíte kam se u Vás obrátit, můžete napsat ještě jednou a uvést vámi dobře dostupné město. Rádi vhodný kontakt vyhledáme a doporučíme. Nebo se sama můžete podívat sem www.drogy-info.cz v oddíle Mapa pomoci po zadání kraje a města vyhledáte veškeré Kontaktní centra v celé ČR. Vyberte si to, které máte nejblíže. Zdali jste z Prahy nebo blízkého okolí, můžete využít naše zařízení. Informace a kontakty naleznete zde www.sananim.cz  zadat Kontaktní centrum KC nebo Denní stacionář DST.
Když budete mít chuť, můžete nám napsat, jak to s Vámi dál vypadá a zda jste odborné pomoci využila.
Přeji hodně sil, věřím, že to zvládnete.
S pozdravem Markéta K.