co má dělat rodič, když to zjistí
polasja
Syn je uživatel pervitinu, sám nemá vůli s tím skoncovat. Dnes jsem to zjistila, když jsem jej našla doma ve špatném zdravotním stavu, místo aby byl v práci. Syn se k užívání přiznal. Na dotaz co s tím hodlá dělat se rozbrečel, že všechny sklamal a tak chce zemřít. Jak postupovat jako rodič?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
jelikož toto snadné situace zrovna nejsou, vždy rodičům doporučujeme, obrátit se na nějaké odborné zařízení a vše podrobněji řešit v osobním kontaktu. Veškerá zařízení pracující s uživateli nelegálních drog, nabízí mimo jiné ve svých službách i poradenství pro rodinné příslušníky a další blízké osoby. Nemusíte se ničeho obávat, služby jsou nezávazné, bezplatné a lze jich v mnoho případech využít i zcela anonymně. Také je zapotřebí mít více informací pro zhodnocení situace celkově a k tomuto je osobní kontakt nejúčinnější. Níže uvedu kontakt, kam se můžete obrátit u Vás.
Rozhodně nechci situaci nijak zlehčovat, ale pokud syn cítí pocit vinny z toho, že Vás zklamal je spíše ta lepší varianta. V mnoha případech rodiče uvádí momenty, kdy jejich děti v podobných situacích s nimi toto téma vůbec nejsou ochotni řešit, konzumace zapírají a komunikace s nimi není moc dobře možná. Pokud s Vámi takto hovořil, je vidět, že ve Vás má důvěru a také, že si své potíže uvědomuje, což nebývá vždy úplně obvyklé.
Ať syn nevěší hlavu, vše se dá řešit. Rozhodně není první a ani poslední komu pervitin zkomplikoval život. Léčba drogové závislosti se dá poměrně úspěšně léčit, pokud dotyčná konzumující osoba je motivována a ochotna spolupracovat. Dnes je již plno lidí, kteří tyto potíže úspěšně zvládli a žijí plnohodnotné životy, bez drog. S využitím odborné pomoci má rozhodně velkou šanci.
Takže doporučuji se co nejdříve spojit s tímto zařízením a co nejdříve využít poradenství. Jak pro Vás, tak pro syna. Dozvíte se chybějící informace, poradíte se jak vhodně se synem komunikovat a on jaké by měl další možnosti....pokud bude zapotřebí léčba, vše Vám pomohou v K-centru zprostředkovat a zařídit. Také získáte jak syn, tak Vy podporu, kterou si v takto náročné situaci bezesporu všichni zasloužíte. Doporučuji se předem objednat, když o Vás bude pracovník K-centra předem vědět, bude mít na Vás dostatek času a nebudete muset čekat.
Kontaktní centrum PLUS
Oblastní Charita Kroměříž
Ztracená 63
Kroměříž
tel : 573 336 569, 737 929 332, 773 454 862
kontaktní osoba : Kamila Adamovská, Dis.
www.kromeriz.charita.cz
Kdyby Vás napadli nějaké případné doplňující dotazy, klidně zase napište. Budu Vám držet palce, pokud budete mít chuť, můžete nám napsat, jak se vše dále vyvíjí. Mějte se hezky, s pozdravem Markéta K.