Muj kamarad bral heroin
Linda
Dobry mam dotaz muj kamarad bral drive Heroin a ted je na Subotexu nerada to vidim a jsem z toho hodne smutna ..Nevim jak mu pomoct .Bere ho uz 3 roky !

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Lindo.
Budu reagovat také na to, co píšete ve skryté poznámce.
Chápu, že chcete kamarádovi pomoci a že vás jeho stav trápí. Faktem je, že "donutit" někoho k léčbě, když sám nechce, dost dobře nejde, nehledě na to, že léčba vynucená pod nějakým nátlakem má málokdy kýžené výsledky. Váš kamarád bere subutex 3 roky, před tím užíval heroin. Jak subutex, tak heroin jsou opioidy a závislost na nich bývá poměrně úporná a má jak fyzickou tak psychiskou složku. Pro vašeho kamaráda by bylo nejlepší, pokud tedy chce se subutexem skončit, aby se obrátil na lékaře v některém ze substitučních center, se kterým by mohl konzultovat postupné snižování dávek subutexu v souvislosti s jeho aktuálním fyzickým i psychickým stavem, respektive jeho nahrazení suboxonem, což je lék s podobným účinkem jako subutex, nelze jej však zneužívat injekčně. Asi bych příliš nespoléhala na to, že se mu vysnižovat, případně zcela vysadit, povede bez odborné pomoci. Zkuste kamaráda nasměrovat ke specialistovi. Seznam substitučních center s vyhledáváním podle regionů můžete najít na www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci. Najděte pro vás dostupný program a kontakt předejte kamarádovi, případně jej můžete na první konzultaci doprovodit. Nebo se kamarád může obrátit na nejbližší kontaktní centrum, kde by mu také byli schopni poradit ohledně dalšího postupu a léčbu mu zprostředkovat. (Adresy kontaktních center najdete rovněž na www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci)
Pokud však kamarád nebude mít zájem, mnoho s tím nenaděláte a budete muset nechat na něm, až bude on chtít svou situaci řešit. A buďte na sebe opatrná.