Ještě ke ketaminu
Ještě jednou Lilly
Jak je na tom ketamin s možností propuknutí latentní schizofrenie, následných psychóz apod. O LSD je to známé, u ketaminu jsem četl hlavně o osobnostních změnách v případě delšího užívání a také že je užíván pro experimentální vyvolání psychózy, ale v rámci intoxikace :-)) Jak je to s vyhlídkami do budoucna? Vím, že riziko je vše, ale rád bych věděl jaký je na to obecný náhled. Děkuji ještě jednou.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, omlouvám se ještě jednou za pozdní odpověď. Váš předchozí dotaz ohledně ketaminu jsem odpovídala také. Z dostupných studií nevyplývají jednoznačné informace týkající se vlivu na psychický stav po jednorázovém experimentu s ketaminem. V některých zdrojích je uváděno, že by ketamin neměl mít účinek takový, že by vyvolal závažné psychické potíže (včetně psychotických stavů), specifické potíže se uvádí, jak sám píšete, při dlouhodobém užívání. Někteří autoři ovšem uvádí riziko vzniku přetrvávajících psychických problémů u disponovaných jedinců i po jednorázovém užití. Vzhledem k tomu, že nemám informace o věku, psychickém stavu, historii a současnosti užívání jiných drog u Vašeho kamaráda, který chce užít ketamin, tak si netroufám riziko odhadnout, ale řekla bych, že je třeba s ním počítat, i když by bylo jen minimální. Obzvlášť v případě experimentu, který neprobíhá pod lékařským dohledem, ale za laického doprovodu, přestože máte zjevně zjištěnou řadu informací.