precedens?
Pope of Dope
Dobrý den,
i když toto téma určitě sledují mnozí lidé, prosím o pochopení, že nejsem fanouškem veřejných debat a chtěl bych pouze osobní odpověď na toto citlivé téma. Pozitivní by byl odkaz na této stránce, který se tímto zabývá podrobně, jistě by se našlo vice lidí, kteří by to opravdu ocenili; nikde na Internetu k tomu totiž nejsou opravdu spolehlivé a použitelné informace.
Děkuji předem za Vaší námahu, podporu a případné vyjasnění situace.

Odpověděl: Jakub Minařík
Váš dotaz má celkem mnoho poddotazů - pokusím se zaměřit na podstatu - má to celkem jednoduché řešení:
- pokud máte lék legálně, doložíte jeho legální užívání, ev. policie požádá o vyjádření zda jste řízení schopen což ve vašem případě by nejspíše vyznělo pozitivně a neděje se nic. Pacient v substituční léčbě je dle klasifikace nemocí abstinující, pokud neužívá jiné drogy.
- pokud lék legálně neberete - užíváte drogy - řídíte pod vlivem - papíry vám vrátí po 2 letech doložené abstinence.
I když by se našli i jiné výklady - takhle to v praxi funguje. Pokud dojde na dotaz policie - tak - se souhlasem pacienta - vydáváme potvrzení, že pacient je v léčbě a látka je přítomna legálně. Policie vysvětlení akceptuje.
Stran nálezu opioidů - buprenorfin i tramadol mají jinou chemickou podstatu a jiné testy. + opioidy mohli souviset například s potravou - makové buchty zanechají + toxikologii několik dní.
Tedy - pokud chcete mít klid - musíte nastoupit do nějakého substitučního programu.