THC v moči
Lenka
Dobrý den, příští týden jdu k svému obvodnímu lékaři na prohlídku, řekl mi, že si mám vzít moč, že mi udělá test na drogy. Zjistí z tohoto testu THC? Děkuji Lenka

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Lenko.
Pokud vás lékař upozornil, že vám provede testy na drogy z moči, je velmi pravděpodobné, že vás bude testovat také na užití THC. Pokud jste v poslední době THC užila, může být výsledek pozitivní.
Pro vaši orientaci - THC lze z moči zjistit až jeden měsíc (výjimečně i déle) po posledním užití, pokud jste tedy užívala denně a po dlouhou dobu. V případě jednorázového užití se řádově jedná o několik dní.
Nepíšete, co vedlo vašeho obvodního lékaře k tomu, že vás bude testovat na užití drog. V rámci běžných odběrů prováděných ze zdravotních důvodů se totiž tyto testy nedělají. Máte nějaký průšvih?