ToxPsch Marihuana
Eva
Dobrý den,
mnoho let jsem kouřila marihuanu. Před dvěma měsíci jsem se zamilovala, tedy jsem se začala překuřovat a spotřeba cigaret stoupla až na téměř 50denně. Je mi 24let. Měla jsem paranoiu, všechny příznaky toxické psychozy a nesnesitelný strach, že moje duše spěje do pekla (doslova jsem to peklo i viděla) a jedinou šancí je spojit se s dotyčným, do kterého jsem se zamilovala (duševně). Zkoušela jsem se z toho dostávat sama, což se mi svým způsobem podařilo. Přestala jsem kouřit a už jsem se ničeho ani nedotkla. Je mi lépe, ale pořád bojuji. Zaprvé se pořád bojím, že udělám další nějakou chybu a už mi nikdy nebude odpuštěno. Za druhé: byla jsem zamilovaná a pořád mám strach související s tím, že mne ten dotyčný odvrhl a já v něm pořád hledám jakýsi pevný bod, jakési ukotvení. Chvíli jsem to schopna vydržet, pak ale mám nutkání se mu ozývat a ujistit se, že se na mne nezlobí. Je to ubíjející a uvědomuji si, že je to jen člověk. Potřebuji se z toho dostat, bojím se někdy, že už jsem nad sebou podepsala ortel a už nemám šanci žít spokojeně. Jsem z Plzně, ráda bych doporučení na někoho, s kým si o tom budu moci promluvit (farmaka odmítám, a mám odjakživa obrovskou fantazii).

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
píšete, že jste měla nepříjemný zážitek, který podle popisu opravdu připomíná toxickou psychózu. Vypadá to, že největší příznaky (vize pekla) odezněly, na druhou strany některé pocity ve Vás stále přetrvávají. Píšete, že jste s marihuanou skončila, což vypadá jako rozumný krok. Na druhou stranu Vás pořád trápí obavy, které se upínají k člověku, do kterého jste se zamilovala. Velkou výhodou je, že máte náhled a uvědomujete si, že jsou Vaše reakce a pocity nepřiměřené. Píšete, že byste ráda o tom všem s někým promluvila.
Konzultovala jsem tedy Váš "případ" (pochopitelně bez uvedení údajů) s pracovníky Kontaktního centra v Plzni, takže Vám mohu rovnou doporučit obrátit se na Mgr. Dagmar Špillerovou, tel. 724 500 041, www.cppt.cz. Nemusíte se bát, že by Vás nutila k užívání medikace, kdyby to však bylo potřeba, může Vám zprostředkovat kontakt.
Držím palce.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.