trip
Lena
Dobý den, je to pár dní zpět, co jsem Vám psala, že mám podezření, že můj přítel bere pervitin. V úterý se vrátil z Prahy, kde byl ještě se svým kamarádem na tři dny.Když přijel , tak jsem mu byla nucena vlézt do telefonu, jestli nenajdu nějaké zpávy, které by mě posunuli blíže k problému, který mě trápí.Zjistila jsem, že si vzal trip, takže jsem se ho zeptala přímo a vedli jsme dlouhou debatu o tom, proč si to vzal. Tvrdil mi, že ze zvědavosti, ale že mu po tom bylo špatně a že už to nikdy nechce. Teď se vrátím k těm rozšířeným zornicím, co jsem uváděla minule a jeho hodinnové hry u pc. Přiznal se mi, že si vzal taky něco pod jazyk, co koupil opět se svým kamarádem z práce v nějakém obchodě, myslím, že to bylo i ve zprávách a ty obchody pak i zavřeli.Podle něj, to bylo taky ze zvědavosti a nic mu to nepřineslo...uvědomuje si, že má problém,protože zkouší nové věci po těch letech , kdy byl čistý, ale podle mě je největší problém v kamarádech z práce, kteří ho stahují.Nechci ztratit život s ním, jen proto, že by se to mohlo třeba za rok zvrtnout ještě víc a nebo by ho kamarádíčci mohli dostat i do problémů s policií. On má dobré srdce, váží si mě a naslouchá, co mu říkám, jenže mu chybí silná vůle odmítnout.Nabídla jsem mu, že ho v tom nenechám a že spolu najdem nějaké řešení , proto Vás tedy žádám o nějaký přímý kontakt v olomouckém kraji přímo na Přerov. Nemůžu mu dovolit spackat si život, chci s ním mít rodinu. A ještě mám dotaz, jestli je trip horší, než pervitin, děkuji za odpověď a obdivuji , kolik dotazů zodpovíte. Četla jsem si hodiny problémy jiných lidí a kolikrát mi to vehnalo slzy do očí, že spousta lidí z toho chce ven a nejde jim to. Hezký den Lenka

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Lenko,
chápu a zároveň, také oceňuji, že máte potřebu a snahu příteli pomoci. Využití odborné pomoci je rozumné rozhodnutí. Rozhodně v této situaci, kdy přítel již v minulosti potíže s drogami měl. Pokud vydržel být dlouhou dobu čistý, byla by velká škoda, to takto několika experimenty pokazit. Také by stálo za úvahu, zda nezměnit zaměstnání a vůbec zvážit, s jakými lidmi je vhodné se více stýkat. Každému kdo podobné potíže měl a má, vždy doporučujeme, přetrhat veškeré styky s drogovým světem. Je to určitě bezpečnější, nemá význam zbytečně se vystavovat dalším a dalším rizikům...
Tážete se, zda je větší problém pervitin či trip. V tento moment, kdy jde o osobu, která již potíže s konzumacemi drog, potažmo závislostí měla, je problém vlastně vše co nějakým způsobem ovlivňuje vědomí natolik, že je uvede do tvz.,,změněného stavu vědomí" ( to se týká i THC a alkoholu ). Pokud je člověk indisponován k závislosti či rizikovému užívání, měl by mít již stále na paměti, že by se měl vyvarovat všemu, co způsobuje změnu stavu vědomí a hrozí riziko vzniku závislosti. Více podrobněji a konkrétněji se o všem můžete poradit v osobním kontaktu zde :
Kontaktní centrum, o.s.KAPPA - HELP
Kosmákova 44
Přerov
tel : 581 207 901, 775 217 496
kontaktní osoba : Věra Švédová, Dis.
www.kappa-help.cz
Zatím se mějte hezky, budeme držet palce, aby vše dobře dopadlo.
S pozdravem Markéta K.