Jak dál?
michaela
Dobrý den,jak každý ví,když člověk bere drogy tak po chvíli neumí žít s nimi ani bez nich a ztrácí smysl života,neví jak má žít a má takový vnitřní pocit prázdna,zajimalo by mě jestli tenhle pocit bude stále,nebo tím že přestane fetovat pocit vymizí a za jak dlouho?.. děkuji předem za odpověd,opravdu bych to ráda věděla.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den.
Tohle je velmi těžká otázka, na kterou neexistuje obecně platná odpověď. Každý to máme trochu jinak. Někdo se s tím dokáže poprat sám, třeba dojde k nějakému rozhodnutí, stane se něco zásadního v jeho životě apod., někomu pomůže pár měsíců nebo let terapie, někdo potřebuje pomoc psychiatra a medikaci a jiný s tím bojuje celý život. Těžko říct.
Drogy zasahují do chemického fungování mozku. A někdy to chce i několik měsíců, aby se tahle chemie navrátila k normálu. Když člověk bere dlouho, bývá to o to těžší. Ale znovu opakuji - jak u koho. Znám lidi, kteří se prostě rozhodli, vydrželi prvních pár měsíců smutků a teď jsou relativně šťastní. Znám i takové, kteří po několika letech abstinence, kdy zvládli založit rodinu, mít práci atd. znovu do drog spadli.
Někdy to bývá tak, že člověk k drogám sahá s tím, že mu na začátku právě tuhle prázdnotu droga nějak zaplní. To znamená, že ta prázdnota nemusí být důsledkem, ale naopak důvodem, užívání drog. Určitě znáte lidi, kteří sahají k alkoholu právě pro to, aby zahnali svoje chmury a smutky.
Spíš bych o tom přemýšlela tak, že bych si dala nějaký časový limit, po který to zkusím vydržet, budu hledat cesty, jak z toho sama ven. A když by se mi nedařilo, obrátila bych se na odborníky. A jestli je to tak, že jde o někoho na začátku abstinence (zejm. po nějaké době intenzivního užívání), udělala bych to rovnou. Farmakologická podpora bývá zejména na začátku abstinence velmi dobrým pomocníkem.
Stačí Vám to takhle?
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.