boj o dceru..
Leni
Dobrý den,
obracím se na Vás s otázkou, co by pro mě bylo nejlepší. Před měsícem a půl mě pustili z VT po 18-ti měsících. Nyní se soudím se svým bývalím přítelem o mou čtyřletou dceru. Jelikož před VT jsem užívala pervitin, je to pro něj tím prvním bodem na který poukazuje. Já jsem teď už čistá, dá se říct, že mě VT opravdu z toho dostal. Potřebuju, ale k soudu nějaký papír či něco, že někam docházím na nějakou léčbu či pod. Na jakou instituci se mám obrátit? Aby u toho soudu viděli, že mám snahu? Děkuji za odpověď.. S pozdravem Lenka

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
v prvé řadě vám gratuluji k abstinenci. Je moc fajn, že se vám to navzdory nepříznivé životní situaci podařilo zvládnout.
Co se týče toho opatrovnického řízení o dceru, určitě by bylo rozumné obrátit se na některé z doléčovacích center a tam začít pravidelně docházet. Nejen, že byste se mohla dohodnout na pravidelném testování na přítomnost drog, kterým byste následně u soudu mohla prokazovat svou abstinenci, ale také takovýto pravidelný terapeutický kontakt bývá před soudem dobrým argumentem, jenž může příznivě ovlivnit rozhodování soudu ve váš prospěch. Navíc se domnívám, že období po propuštění z VTOS není vůbec jednoduché ustát a člověk je poměrně zranitelný a nejistý, takže ta terapeutická podpora, kterou byste v doléčovacím centru získala, by vám také pomohla usnadnit start v novém způsobu života a sociální stabilizaci.
Nevím odkud jste, ale seznam doléčovacích center s vyhledáváním dle regionů najdete na
www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci. Nebo můžete znovu napsat a uvést region a my vám vhodné zařízení doporučíme.
Pokud byste se potřebovala poradit o právních záležitostech souvisejících s oparovnickým řízením, můžete kontaktovat Právní poradnu A.N.O. v Praze, která poskytuje bezplatné právní poradenství v souvislosti s drogovou problematikou. Kontakt najdete na www.asociace.org
Přeji, ať to všechno dobře dopadne.