Marie
Majka
Dobrý den, dcera má nového přítele, velice mě vyděsilo, když jsme zjistili, že je závislý na marihuaně. Bojím se, aby i dcera nesklouzla do této závislosti. Jen těžko ji mohu bránit ve vztahu, protože je již dospělá o to méně mohu pochopit, jak s takovýmto člověkem může trávit čas, nikdy s ní nebyly žádné problémy, ale teď se opravdu bojím. Děkuji za radu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
pokud přítel Vaší již dospělé dcery je konzumentem marihuany, obávám se, že s touto situací asi nic moc udělat nemůžete. Jediné co můžete, je s dcerou na toto téma komunikovat, jelikož komunikace je v tuto chvíli jediný nástroj, který máte. Netuším, do jaké míry máte otevřený vztah a jak je dcera ochotna s Vámi na toto téma hovořit. K tomu, aby rada byla účinná, je třeba vždy vědět více informací o celkové situaci... Nicméně, pokud byste měla zájem, o Vašich obavách, strachu více pohovořit v osobním kontaktu, kde byste se také mohla poradit o tom jak vhodně s dcerou komunikovat ( potažmo s přítelem dcery ), můžete využít služeb Poradny pro rodiče a obrátit na kolegyni, které se specializuje právě na práci s rodiči a dalšími blízkými osobami uživatelů nelegálních drog. Veškeré služby poradny jsou bezplatné.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234, 739 268 527
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
email : ctrnacta@sananim.cz
pro více info www.sananim.cz / zadat Poradna pro rodiče PPR /
Pokud by pro Vás Praha nebyla dostupnou, můžete se obrátit na některé Kontaktní centrum. Bývají ve všech větších městech a také nabízí bezplatné a možno i anonymní poradenství blízkým osobám. Veškeré kontakty naleznete zde www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci, zadáte kraj, město a Kontaktní centrum.
Zatím se mějte hezky. Přeji ať to dobře dopadne.
S pozdravem Markéta K.