léčba
hanka
Dobry den,prosim o radu,pritel bere pervitin,uz nekolikrat skousel prestat ale vzdy to bylo tak tyden max dva co to vydrzel,bylo na nem videt ze se snazi i sam mi rikal ze ho to samotnyho stve tak prosim o radu jak mu mohu nejlepe pomoci a podporit ho.A jeste bych se chtela zeptat jestli treba existuje nejaky podpurny lek ktery by mu to usnadnil a pomohl mu to zvladnout.dekuji moc Hanka

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Hanko.
Píšete, že váš přítel má problém s užíváním pervitinu a přes veškerou snahu se mu nedaří přestat a po krátké abstinenci se k pervitinu vrátí. Víte, za takovéto situace bývá nejlepší nechat si s tím pomoci odborníky, kteří se na léčbu závislostí specializují. Vaše podpora je v tomto směru jistě velice důležitá, přesto jako přítelkyně máte možnosti přeci jen limitované. Zkuste s přítelem probrat, zda je pro něj léčba ve spolupráci se specialisty přijatelná. Nemusí se vždy jednat o pobyt v léčebně, existuje i řada variant ambulantní léčby, která je v indikovaných případech velmi účinná. Pokuste se přítele nasměrovat na některé ze zařízení, na které vám posílám kontakty níže. Bude moci do detailů probrat svou aktuální situaci, stejně jako představy o průběhu léčby. V těchto zařízeních mu také mohou pomoci léčbu zprostředkovat. Konzultace jsou zdarma a pro začátek mohou být i anonymní, klidně můžete přijít i společně s přítelem, možná by to ocenil. Pokuste se také spolu s přítelem nalézt společné volnočasové aktivity, které nemá spojeny s užíváním pervitinu. V případě ambulantní léčby je i toto důležitou pomocí.
Jinak pokud se týče léků používaných v souvislosti s léčbou závislosti na pervitinu. V tomto případě neexistuje substituční přípravek, jako je např. metadon při závislosti na heroinu. Nicméně lékař může příteli předepsat medikaci, která bude zmírňovat případné psychické problémy, které se po vysazení pervitinu mohou objevit.
Přeji hodně štěstí a sil vám i příteli.
Kontaktní centrum
Sananim, o. s.
Na Skalce 15, Praha 5, 150 00
telefon: 283872186
Tomáš Vejrych
http://www.sananim.cz
Kontaktní centrum
Drop In, o. p. s.
Karolíny Světlé 18, Praha 1, 110 00
telefon: 222221124, 222221431 (nonstop)
Bc. Nora Staňková
http://www.dropin.cz
Kontaktní centrum
Progressive o. s.
Mahenova 4, Praha 5, 150 00
telefon: 257217871, 605319926, 736183025
http://www.progressive-os.cz