Pomuzete me prosím vas???
Finito3
Uz tak skoro 10 rok beru vikendove pervitin....Nemam vuli to ukoncit,zacinam mit v sobe strasny zmatek,neverim si a mam deprese a nechci porad nemet nic a odhanet od sebe lidi a rodinu co me maji radi jsem s toho uplne zniceny....Lecit se nemuzu jit mam praci a platim si svoje resty a chci to dotahnout do konce abych zacal s cistym kontem....Do prace chodim po celou tu dobu brani jen nekdy se stalo ze jsem pondelky nechodil z duvodu schízy...Uz se vubec nepoznavam...Prosim vas o radu co s tim delat,jestli je nejaka jen dalkova lecba nebo tak neco.Zatim vam moc dekuji a neschledanou.....

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
rozhodně je dobře, že píšete. Deset let je dlouhá doba a proto není divu, že úplné vysazení se Vám zcela nedaří a prožíváte pocity zmatku, deprese atd...
Na jednu stranu je obdivuhodné, že jste po celou tu dlouhou dobu udržel návyk chození do zaměstnání i přes občasné pondělní ,,výpadky". Dle toho, co jste ve svém psaní uvedl, je na čase se svou situací, potažmo víkendovými konzumacemi začít něco dělat. To, že byste postupně mohl o vše zcela přijít, pokud byste Vaše braní neřešil, je Vám asi jasné...
Snaha hradit vaše resty, je rozhodně chvályhodné. Nicméně, by zde stálo za úvahu, zda by nebylo od věci se nejdříve dát do pořádku. Z praxe známe plno případů, kdy lidé v podobných situacích, se stejným pocitem nemožnosti nastoupit do léčby kvůli potřebnosti vydělávat, dopadli tak, že nakonec v léčbě stejně skončili a to ještě s mnohem většími dluhy. To opravdu zvažte. Nikde není psáno, že se Vám takto docházet do zaměstnání bude dařit vždycky. Sám jste uvedl, že díky ,,schízám" jste několikrát do práce ani nedošel. Není neobvyklé, že konzumující osoby o své zaměstnání přijdou. A nasekají plno průšvihů...
Tážete se, zda existuje léčba dálková, tak ta bohužel neexistuje. Léčba závislosti se dá poměrně dobře léčit, pokud je dotyčná závislá osoba dostatečně motivována. Hlavním předpokladem úspěchu je především spolupráce, k tomu je zapotřebí osobní kontakt. Jsou různé formy odborné pomoci a léčby samotné. Můžete se léčit na některém z AT oddělení ( pobytová léčba ), které bývají součástí psychiatrických léčeben ( délka pobytu cca 4měsíce ). Další možností je pobyt v některé terapeutické komunitě ( cca jeden rok ), ty bývají v tomto směru zcela nejúčinnější, vzhledem k délce pobytu, formou práce a přístupem ke klientům. Jsou možnosti i ambulantní léčby, ale zda by byla ve Vašem případě dostačující, já bohužel, touto formou přes internet nedokážu zhodnotit. K tomu je zapotřebí osobní kontakt a pohovor. Takže bych doporučila navštívit Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog a tam se o svých možnostech informovat, případně poradit jak dál. Nemusíte se ničeho obávat, veškerá Kontaktní centra jsou tvz.nízkoprahovými zařízeními, což znamená, že vstupem se ničemu nezavazujete a můžete se zcela bezplatně a také anonymně pouze poradit co by se dalo ve Vašem případě dělat. Pak bude záležet jen a jen na Vás, zda se rozhodnete případných dalších služeb využívat či požádáte o zprostředkování léčby. K-centra bývají ve všech větších městech a veškeré kontakty naleznete zde www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci, po zadání kraje a města vyhledáte Kontaktní centra v celé ČR. Vyberte si to, které máte nejblíže.
Pokud je Vám dostupná Praha, můžete se obrátit na K-centum o.s.SANANIM, které spadá pod stejnou organizaci jako tato webová poradna. Více informací naleznete zde www.sananim.cz , zadat Kontaktní centrum KC. Také se můžete podívat na informace o ambulantním programu  = stejné stránky, zadat Denní stacionář DST a na informace o terapeutické komunitě = zadat Terapeutická komunita Němčice TKN.
V klidu se na vše podívejte, pročtěte si informace o zařízeních a pokud budete mít nějaké doplňující dotazy, klidně zase napište, ráda Vám vše zodpovím.
Zatím se mějte hezky a ozvěte se.
S pozdravem Markéta Kordová