Bezmoc
bezmoc
Nevěřím synovi,vždy utratí všechny peníze,dnes jsem v kase objevila malou plastovou ampuli,v ní pravděpodobně zbytek nějakého bílého prášku.Netuším zda něco šnupe??tvrdí,že žádný problém nemá,no jsem bezradná

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
chápu, že vás to vyděsilo a nejste si jistá, jak se situací naložit.To, že syn nadměrně utrácí, může znamenat, že něco bere, ale také nemusí. Nález ampule už je samozřejmě alarmující, ale mohlo by se jednat o ojedinělý experiment. Je také potřeba zohlednit, jak syn celkově funguje v poslední době v běžném životě, zda jste si všimla výraznějších změn v jeho chování a náladách, zájmech a trávení času, nakolik je zodpovědný a schopen dodržovat dohodnuté závazky a podobně. Pokud by měl problémy s drogami, časem se to v této oblasti dosti významně projeví. Bohužel, neuvádíte ve svém dotazu mnoho podrobností a navíc se domnívám, že situace může být i komplikovanější než aby se vše vyřešilo tady na internetové poradně. Zkuste to zajít probrat osobně do některé z poraden, které poskytují pomoc rodinám a blízkým závislých i experimentátorů s drogami. Nevím, odkud jste, níže vám posílám kontakt na takovouto poradnu v Praze, pokud pro vás není Prahe dostupná, zavolejte do nejbližšího kontaktního centra. Tato zařízení poskytují bezplatnou pomoc a poradenství nejen uživatelům drog, ale většinou i jejich rodinám. Adresy kontaktních center najdete na www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci. Lze zde vyhledávat i podle regionu.
Myslím, že osobní konzultace s odborníky bude nejpřínosnějším řešením. Budete moci problémy v klidu probrat, ujasníte si situaci a budete se moci snáze vyvarovat neuvážených kroků, kterých byste se případně ve snaze o rychlé vyřešení potíží mohla dopustit. Navíc podpora odborníka, který má s touto problematikou zkušenosti, může být v takto nelehkém období nezanedbatelným přínosem.
Tak ať všechno dobře dopadne.
Poradna pro rodiče
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
tel.: 284 824 234; 739 268 527
Mgr. Štěpánka Čtrnáctá