metachalon
Jason
Dobry den,rad by som sa spytal na latku zvanu metachalon alebo skor teda methaqualone.vraj je na Schedule I v USA a aj v inych krajinach je problem sa k nej dostat.malo by ist o sedativum,ale so strukturou odlisnou od barbituratov,benzodiazepinov,a hypnotik 3.generacie.v com spociva nebezpecnost tohto lieku?da sa vobec niekde zohnat?
tesim sa na odpoved,dakujem

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
metachalon/metakvalon/metagualone apod. se v ČR prodával pod firemním názvem Dormogen. Jde o středně dlouze působící hypnotikum, které je v dnešní době považované za zastaralé a již se ve vyspělých zemích neužívá. Má vysoká zdravotní rizika včetně rozvoje závislosti a nebezpečí předávkování, zejména pak v kombinaci s dalšími tlumivými látkami nebo alkoholem, při vysazení po dlouhodobém užívání dochází k deliriu tremens.
V 60. a 70.letech se užíval poměrně hojně v rámci tehdejšího vyspělého světa (Japonsko, Evropa, USA), v současnosti ho najdete snad třeba ve státech Jižní Afriky.
To, že je methaqualone na Schedule I. ve Spojených státech znamená, že jde o substanci:
1) která má vysoké riziko zneužití
2) jejíž užití v rámci léčby ve Spojených státech není opodstatněné (tzn. existují jiné - méně rizikové - léky s odpovídajícím účinkem
3) která není dostatečně bezpečná k užívání pod lékařským dohledem
Pro podrobnější informace zkuste navštívit následující stránky wikipedie, bohužel jen v angličtině.
http://en.wikipedia.org/wiki/Methaqualone
http://en.wikipedia.org/wiki/Schedule_I_(US)#Schedule_I_drugs)
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.