následky užívání péra....
edny
Dobrý den,
jsem 7 let závislá na piku...zajímalo by mě,jaké zdravotní komplikace mě mohou postihnout.
Je možné,že vlivem stimulancií se může u člověka rozvinou anorexie?
také mě zajímá,jestli podvýživa může mít za následek řídnutí kostí ikdyž mi je teprve 23 let.také mi padají vlasy a špatně se mi hojí veškeré rány,které se mi přihodí,mám suchou pokožku a jestli nedodržování pitného režimu může mít dlouhodobý vliv třeba na funkci ledvin.
také prosím o odp.,zda jsou tato poškození organismu vratná či nikoliv a jak dát do pořádku padání vlasů....denně mi jich vypadá neúměrně hodně..a nerada bych skončila na paruce......děkuji vám za čas strávený nad mým problémem.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
nejspíš Vás odpovědí příliš nepotěším. Máte totiž docela dobrý odhad. Všechny problémy, které popisujete spolu navzájem nejspíš souvisí. Vaše tělo je nejspíš vyčerpané - což asi souvisí s užíváním pervitinu, v jehož důsledku příliš nedbáte na dodržování pitného a stravovacího režimu.
Poruchy příjmu potravy nejsou u užívání drog výjimkou, zejména pokud jde o pervitin. Špatným stravováním, nedostatkem vitamínů a minerálů, trpí celé tělo. Není potom divu, že Vám padají vlasy a výjimkou není ani řídnutí kostí a problémy s hojením ran. Nedostatečný pitný režim může vést i k poškození ledvin. Ovšem jak je Váš stav vážný a do jaké míry půjde o trvalé následky, nelze takhle po internetu říct. Ideální by bylo, kdybyste se obrátila na praktického lékaře, kterému byste se troufla svěřit se svou drogovou minulostí a současností. Následně by Vás nejspíš odeslal na podrobnější vyšetření k internistovi, který by zjistil o Vašem stavu víc - jak jsou na tom játra, ledviny, ostatní orgány,...
Zvednout příjem tekutin, vylepšit stravu - zejména pokud jde o množství, vitamíny a minerály - je v tuhle chvíli na místě, ale těžko říct, jestli to bude stačit. Padání vlasů se nejspíš nezastaví okamžitě, ale až po nějaké době.
Vypadá to, že Vaše tělo vysloveně volá o pomoc. Neměla byste ztrácet čas. Jste sice mladá, ale Vaše tělo dostalo hodně zabrat a to od poměrně raného věku, o to vážněji může být poškozeno. Nedivila bych se, kdyby se postupně začaly objevovat i další problémy nejrůznějšího charakteru - pokožka, bolesti kloubů, v těle, nebo psychické problémy, případně celkové selhání organismu.
Jestli tedy mohu radit, neztrácejte čas a vyražte k lékaři!
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.