mala otazocka..pre Baru Orlikovu
mato
srdecne vas zdravim...uz som sem raz pisal a odpovedala mi pani Bara Orlikova...rozhodol som sa ze teda nakoniec navstivim toho psychiatra....aj ked moj stav sa dost zlepsil...no neviem ci to neni len docasne zlepsenie tak za tou psychiatrickou aj tak zbehnem...chcem sa len opytat ci je nutne aby som jej povedal ze tie uzkosti zacali po extazi...a prosim vas ak by mi nahodou predpisala lieky..v co aj dufam neviete kolko priblizne mozu stat?...dakujem za odpoved....robite dobru pracu:))

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud se ty stavy zlepšily, tak to vypadá, že se to postupně spontánně upraví zcela. Zda k psychiatrovi půjdete nebo ne, je samozřejmě na Vás. Pokud byste tam ovšem šel, bylo by na místě sdělit pravdivě, jak to celé bylo. Bez toho, aby psychiatr věděl, že se ty Vaše nepříjemné stavy rozjely po užití drog, Vám těžko může efektivně pomoci. Pokud se ty úzkosti zlepšily, tak možná nebude nutné, aby Vám předepisoval nějaké léky, ale těžko odhadovat takto přes internet. A ohledně ceny - záleží na tom, co by Vám lékař předepsal, zda je lék plně / částečně hrazený zdravotní pojišťovnou nebo není... Nevím, jak je to na Slovensku, ale v ČR je obvyklé, že ze skupiny podobných léků na stejné potíže (např. antidepresiva typu SSRI) je alespoň jeden lék plně hrazený pojišťovnou a pacient neplatí nic. Ale to by Vám všechno měl dotyčný psychiatr říct předem, než Vás případně pošle s receptem do lékárny, kolik za určitý lék budete platit. Nejdůležitější teď je být opatrný s psychotropními látkami a extázi se obloukem vyhnout :) Držím palce.