Léčba a jaká
martas
Dobrý den. Narazil jsem na dívku20 let. 3 roky brala pervitin i jehlou. Před půl rokem toho nechala za velkého přispění přítele, s kterým se rozhodli nebrat. Před dvěma měsíci ho přinutila at ji sezene znovu piko. Říkala, že ji to zkamalo, přesto uživatele pořád vyhledává podle vzhledu, myslí na drogu apod. Celkově je impulzivní a ne moc stabilní. Jakou pomoc ji doporučit v případě, že by si o ni řekla. Jsem student psychologie a má na mě kontakt. Děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, stavy, které popisujete u své známé, nejsou po třech letech na pervitinu nic neobvyklého. Pokud půl roku abstinuje (až na tu jednorázovou recidivu), bylo by pro ni nejvhodnější vyhledat některé z doléčovacích center. Podmínkou účasti v ambulantním doléčovacím programu je abstinence, není podstatné, zda dotyčný prodělal léčbu nebo vyabstinoval sám. Z hlediska dlouhodobého udržení abstinence by to vaší známé mohlo výrazně pomoci, navíc by získala prostor, kde probrat své aktuální psychické potíže a případně zkonzultovala nějaký další typ odborné pomoci, pokud by byla třeba. Seznam doléčovacích center dle regionů najdete na www.drogy.net v rubrice Kontakty nebo na www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci. Pokud by s vyhledáním byly nějaké trable, tak nám znovu napište a uveďte region, kde by to mělo být a my vám zkusíme někoho doporučit. Přeji hodně štěstí.