pervitin
elina
Zdravím,dcera měla problém brala drogy,léčí se .Pořád mám,pocit,že ještě bere,ale dává si velký pozor.Teď jsem dvakrát za sebou našla v ledničce v mrazáku malé kavové lžičky ,jak si je chladí ,může to mít spojitost s drogama?Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. O tom, že by někdo potřeboval k užívání drog lžičky chlazené v mrazáku, jsem neslyšela. Myslím, že to přímo s užíváním drog nesouvisí, ale tím samozřejmě nevylučuji, že je možné, že dcera s braním drog nepřestala. Napadá, že by bylo možná nejlepší se dcery přímo na to, na co ty lžičky potřebuje, zeptat. Třeba zjistíte, že je používá pro kosmetické účely (když si dáte na oči ráno lžičku vytaženou z mrazáku, pomůže to odstranit kruhy pod očima, aspoň jsem to tak od svých kamarádek slyšela...). Možná bude důležitější sledovat jiné příznaky užívání - např. nespavost dcery v noci, zvětšené zorničky, agitované chování, nepotřebu jídla a pak následně po odeznění intoxikace dlouhá období spánku a zvýšená potřebu jídla... Napadá mě, že pokud máte nějaké obavy a pochybnosti, nevíte, jak se k dceři chovat a jak případně postupovat při potvrzení toho, že opět drogy užívá, nebylo by od věci se poradit osobně s někým z odborníků. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit někoho vhodného z kolegů. Nevím, kde se dcera léčí, ale je také možné, že přímo dotyčné zařízení nabízí konzultace pro rodiče. Přeji Vám i dceři hodně štěstí.