piko
Michal
vlastne ani nevím na co konkretne se chci zeptat je my 18let nedokazu říct ze jsme uzivatel poprve jsem si dal asi pred pul rokem jelikoz sem mel kamaradku ktera v tu dobu frčela a tak sme to vyzkousel vlastne pro to abyhc zijstil proc to dela kdyz ví jak je to spatny no kratkou dobu na to se na me začlo vsechno sypat a vedel jsme co my (pomuze) ¨oddalí me problemy¨ no a kdyz sme zacal poznavat lidi z tehle sféry obcas sem si na neakou tu akci dal ted porad neberu neak pravydelne a nevyhledavam to ale vím ze na tzv kamarady je vzdy spoleh po te kratke dobe (teda aspon pro me) to o mě uz všichni vý a ti co berou my říkaj at se na to vyseru ze je me skoda a ty co neberou uz me dost odsoudily rodina je pro me tabu jelikoz tyhle veci sou pro rodiče neco nepochopitelneho a spatneho nemam praci poradne ani kde bydlet a tak konečne k dotazu kdyz se z toho chci vyhrabat mam vubec šanci kdyz nemam zázemí? nikoho s kým to resit bavit se vlastne uplne vsechno co jsme k zivotu dřív potreboval co muzu udelat? předem díky za odpoved

Odpověděl:
Dobrý den, Michale, jestli vašemu dotazu dobře rozumím, tak situace je taková, že jste se poslední půlrok nějak zamotal do pervitinu, uvědomujete si, že to není úplně v pořádku a chtěl byste to změnit. Jako problém vnímáte, že máte slabé zázemí a málo "nedrogových" přátel. V prvé řadě bych vám chtěla napsat, že šanci určitě máte. Navíc podle toho, co píšete, neberete ani příliš dlouho ani pravidelně a zejména, pokud vy sám chcete přestat, jistě to půjde. Na vašem místě bych se obrátila na nejbližší Kontaktní centrum. Tam se o všech svých problémech budete moci nejen v klidu bavit, ale společně s odborníky, kteří mají zkušenosti, jak takové potíže nejlépe řešit, najít pro sebe vhodnou cestu, jak dále. Navíc se můžete na Kontaktní centrum obrátit i anonymně. Jinak - seznam Kontaktních center najdete na stránkách www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci nebo na www.drogy.net v rubrice Kontakty-kde hledat pomoc. Budu vám držet palce a když tak napište, jak to vypadá.