co dělat
teta
Nevlastní syn má 15 a pravděpodobně kouří "trávu". Jeho otec, můj manžel mu dělal zkoušku moči a byla positivní. Chlapec zatlouká. Pravděpodobně to trvá delší dobu, jsem přesvědčena, že jeho matka s kterou žije sám na něj nestačí. Chlapec je doma sám, lže, chodí s partou kamarádů. Ve škole má problémy /ty měl vždy/.Můžete mi poradit jak začít, aby chlapec neupadl někam...Děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, bylo by dobré především sjednotit postup s jeho matkou. Promluvit s ním o tom, proč o něj máte strach, jaká jsou rizika marihuany apod. Zkuste s ním mluvit co nejotevřeněji. Pokud mu vyšel test pozitivní, s největší pravděpodobností to tak bude, i když je třeba brát v úvahu i variantu falešně pozitivního testu. Pokud byste si chtěli být skutečně jistí, bylo by třeba odeslat vzorek do laboratoře. Nicméně bylo by teď dobré provádět testy opakovaně a jasně stanovit co se bude dít, když budou pozitivní. Např. nedostane kapesné a podobně. Pokud by se Vám podařilo dostat ho do rodinné poradny, ideálně i s jeho matkou společně, bylo by to skvělé. Pokud ne, doporučovala bych alespoň spolupráci s výchovným poradcem v jeho škole a Vaší návštěvu poradny pro rodiny závislých.