pro Báru Orlíkovou
w.lucky
Předem děkuji za odpověd.Nevím přesně jak je to dlouho co muj přítel bral,jsem s ním jen půl roku,ale vím ,že s hulením začal od 15nácti,myslím že kolem vojny zkusil pervitin a to mu vydrželo asi až do konce vojny když chtěl se vším přestat chtěl nastoupit léčbu.Bohužel prý by vše trvalo dlouho a on věděl že musí hned od toho pryč tak mu jeho sestra sehnala práci mimo domov,kde se vlastně léčil sám...Přítel žije na Olomoucku,ale bojím se že u nich ho nikam nedostanu.Budu ráda když mě poradíte něco v Plzni,jelikož by se měl za mnou přistěhovat sem.Mohla bych si zajít pro radu i sama u nás,protože máte pravdu,že na netu je to dost složité!Nic méně děkuji za odpověd.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud přítel neprošel žádnou předchozí léčbou, je více pochopitelné, že své návyky týkající se marihuany a alkoholu nevnímá jako tak rizikové, jako kdyby léčbou prošel. Druhá věc je, že je na jednu stranu obdivuhodné, že se z tvrdých drog dokázal dostat sám, na druhou stranu, absolvování léčby by mu pomohlo si zpracovat a ujasnit věci z minulosti, rodinné vztahy, psychické problémy, co ho vlastně k drogám dovedlo... Naučil by lépe čelit svým psychickým potížím (pocity méněcennosti a marnosti), které prožívá teď. Tím netvrdím, že s tím vším již nelze nc udělat - naopak. Mohu Vám poskytnout kontakty na ta doléčovací centra (pro jistotu jak v Plzni, tak v Olomouci), kam by se on, resp. Vy, mohl obrátit. Přeji hodně štěstí. P-centrum, o. s. - Následná péče a doléčování Lafayettova 9, Olomouc, 772 00 telefon: 585 221 983 Mgr. Hana Štěpánková http://www.p-centrum.cz Program následné péče Centrum protidrogové prevence a terapie, o.p.s. Doudlevecká 71, Plzeň, 301 00 telefon: 377 321 051 PhDr. Petr Hrouzek, PhD. http://www.cppt.cz