pervitin
kačák
Dobrý den.Měla bych tento dotaz. Chtěla bych vědět od kdy se bere užívání drog jako závislost a kdy nastává problém.Sice je mi jasné,že to je individuální ale stejně. Je problém to že berete cca 3 měsíce každý víkend několik čar (většinou 2-4)??Nebo to muže být furt pro zábavu??

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Víte, na to, zda už je to závislost nebo není, se člověk většinou ptá ve chvíli, kdy stojí na té hraně a kdy už to problém začíná být. Rád by měl ujištění, že je to vlastně je v pořádku, ještě "pro zábavu" a že to žádný problém není, i když sám tuší, že to tak úplně není. Pokud někdo bere pervitin pravidelně každý víkend po tři měsíce, tak je velké riziko, že to bude pokračovat dál a bude to jen horší. Zatím bych to asi nenazvala závislostí, ale blížíte se mílovými kroky. Je to samozřejmě individuální a záleží to na mnoha faktorech, na věku, psychickém a zdravotním stavu, sociálním a rodinném zázemí, výskytu psychických onemocnění nebo závislosti v rodině... Pokud začínáte vnímat svůj běžný týden jen jako nepříjemnou povinnost mezi dvěma víkendy, kdy si můžete dát pervitin a Vaše myšlenky se začínají točit výhradně kolem pervitinu, tak by bylo potřeba se opravdu zamyslet. "Pro zábavu" může být jeden dva experimenty, které nepokračují, nikoli víceméně pravidelné užívání... Pokud byste chtěla v rozhovoru pokračovat, tak napište. Zatím přeji hodně štěstí a buďte na sebe opatrná.