pervitin
meggie
Mám přítele, který si 8 let píchal pervitin, jsme spolu rok a on sám mi o tom řekl. Je to tedy skoro dva roky co s tím skončil, sám se tak rozhodl a sám se z toho dostal, bez cizí pomoci, bez léčebny. Chci se zeptat, jestli hrozí riziko, že se k tomu vrátí zpátky? Děkuji předem za odpověď..

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte obavy a nevíte, zda by se přítel mohl k užívání drog vrátit. Je těžké to takto přes internet zhodnotit, záleží to na mnoha faktorech. Dva roky jsou dlouhá doba a myslím, že přítel má v tuto chvíli rozhodně nejhorší za sebou. Pokud přestal sám, bez léčby, je to sice obdovuhodné, ale co se týče případného uklouznutí v budoucnosti, trochu více rizikové - nemá za sebou psychoterapii, která by mu pomohla podívat se na závislost, svou minulost, rodinné vztahy z odstupu a pochopit příčiny své drogové závislosti a také neměl tolik možností, jako lidé v léčbě, se naučit zvládat stresové a neočekávané situace, rozpoznávat rizikové situace a rizikový životní styl... Vzhledem k tomu, že o příteli, kromě toho, že bral 8 let pervitin, nevím žádné další informace, tak Vám bližší informace nemohu poskytnout. Nikdy nelze říct, že už je člověk naprosto mimo riziko, ani po deseti letech, nicméně pravděpodobnost, že by do toho spadl znovu, se postupem času snižuje a snižuje. Pokud byl schopný začít fungovat normálně, má práci, neholduje přespřliš alkoholu nebo marihuaně, nestýká se s lidmi, kteří berou drogy, a netrpí nějakými závažnými psychickými nebo zdravotními problémy, pak myslím, že má skutečně velkou šanci obstát a k drogám se nevrátit. Pokud byste měla nějaké další dotazy nebo nějaké pochybnosti o tom, jak to Váš přítel zvládá, tak napište. Zatím držím palce Vám i příteli. P. S. Napadá mě ještě závěrem, že pokud bral injkečně, byl v riziku onemocnění infekční chorobou, a že by bylo velice na místě, abyste si oba udělali testy na HIV a hepatitidy, především hepatitidu B a C (žloutenky), pokud jste tak již neučinili.