Následky
Ina
Dobrý den,chtěla bych se zeptat,má příbuzná užívala několik let drogy /nevím přesně co,ale i do žíly/.Nyní pracuje,věříme,že již drogy neužívá.Následkem je ale to,že není psychicky v pořádku.Je snadno podrážděná,nezvládá některé situace.Umí být ale milá,pracovitá,ale často je mezi lidma velmi konfliktní. Nikdy se neléčila.To,že by se bez odborné pomoci vrátila do normálního života a její psychické stavy se vrátily do normálního stavu zřejmě není možné,že? Děkuji za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, nelze vyloučit, že se psychický stav vaší příbuzné upraví k normálu i bez odborné pomoci. Nepíšete však, jak dlouho již abstinuje a zda její psychická labilita vznikla výhradně v důsledku užívání drog (a následné abstinence) a nebo měla tyto problémy již někdy dříve, ani o jaké drogy se v jejím případě jednalo. Pokoušet se tedy o nějaké prognózy v tomto směru, navíc prostřednictvím internetové poradny, příliš nejde. I když je možné, že se stav vaší příbuzné upraví sám od sebe, určitě bych jí doporučila odbornou pomoc vyhledat. Nejen s ohledem na ty potíže, které popisujete, ale také z důvodu dlouhodobého udržení abstinence, kdy odborná pomoc šance výrazně zvyšuje. Pro začátek by bylo optimální, aby se obrátila na ambulantní program některého z Doléčovacích center. (Jejich seznam dle regionu najdete např. na www.drogy.net v rubrice kontakty nebo na www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci. Nebo ještě napište odkud jste a my vám zkusíme nějaké zařízení doporučit). Pokuste se s ní tedy promluvit a na odbornou pomoc ji nasměrovat. Přeji hodně štěstí vám i vaší příbuzné.