test
lucík
Dobrý den, jak jsou spolehlivé testy, které zakoupím v lekárně na zjištění pervitinu v moči, kde a za jakých podmínek mohu nechat udělat své dceři laboratorní test. Středočeský kraj, nejlépe Kladno děkuji.

Odpověděl:
Dobrý den, orientační testy na přítomnost drog v organismu, které jsou k dostání v lékárnách, mají spolehlivost cca 90-95%. Mohou vyjít jak falešně pozitivní, tak falešně negativní a v případě, že je výsledek v rozporu s tvrzením testovaného, je třeba provést test v laboratoři. V rámci Středočeského kraje doporučuji obrátit se na Toxikologické informační středisko v Praze, tel. 224 919 293 nebo 224 915 402. Jinak bych si na závěr dovolila poznamenat, že toto testování má řadu úskalí a drogový problém v rodině samo o sobě zpravidla nevyřeší. Více informací k tomuto tématu najdete např. na stránkách www.odrogach.cz v rubrice pro rodiče. Přeji hodně štěstí a trpělivosti.