Sýma
chtěla bych přestat pít,hulit a tak,ale už takhle žiju 7 let a nic jinýho na světě nemám.Nemám žádný záliby ani kamarády,který nechlastej a nehulí.Prostě nic. Jak mám přestat??

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, po sedmi letech to není nic jednoduchého a neexistuje na to snadný recept. Zpočátku to pro Vás bude určitě nepříjemné a bude to znamenat opustit stávající kamarády a hlavně zaplnit den, ve kterém najednou bude spousta volného času. Také se Vám nejspíš objeví nejrůznější špatné nálady apod. Zkuste změnu postupně. Nejdřív si najít alespoň jednu věc, která by Vás bavila a nebudete u ní pít ani hulit, nějakého známého, se kterým budete trávit čas bez alkoholu a hulení. Postupně přidávejte takový čas a ubírejte ten trávený postaru. Připravte se na to, že to nebude nejdřív žádná velká zábava. Pokud by to vyloženě nešlo, doporučila bych Vám zkusit to s nějakou odbornou pomocí. Někoho - terapeuta/pracovníka centra pro závislé - kdo by Vám pomohl dělat si plán ze dne na den a překonat přechodnou dobu.