kacka
Ptám se protože s tím nemůžu nějak přestat a vadí mi to. Jsem šikovná holka teda aspoň myslím, protože jsem se dostala v životě už přes hodně velkých překážek. Přestala jsem kouřit, také jsem měla problémy s pervitinem a zažila jsem hodně zklamání. Taky jsem řešila problémy s alkoholem. Všechno jsem nějak sama zvládla. Teď mám konečně přítele, který mě opravdu miluje a nechci ho kvůli tomu ztratit. Nechci se mu tím zprotivit. Taky jsem měla mimoděložní těhotenství a myslím si, že to mohlo být i těma víkendama. Co vy na to?? Na žádnou léčbu jít nechci.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď, byla jsem teď mimo dosah internetu. Nemyslím, že byste měla jít na nějakou léčbu, to, co popisujete, není závislost na alkoholu, která léčbu vyžaduje. Myslím, že problém bude spíš někde jinde než v tom alkoholu. Podle toho, jak popisujete své zkušenosti - potíže s drogami, větší potíže s alkoholem, než máte teď... tak spíš myslím, že za tím vším bude nějaká nejistota, úzkost, obavy, které tím alkoholem jednou za čas takto utlumíte, vypnete. Takže mám spíš dojem, že než řešení problému "alkohol" by bylo potřeba se zaměřit na to, jak se cítíte ve svém životě, co způsobilo to množství životních zklamání, co vedlo k těm experimentům s drogami, jak to máte se svými partnerskými vztahy, protože v této oblasti cítím Vaše velké obavy a úzkost. Co se týče toho těhotenství - víkendové popíjení alkoholu s mimoděložním těhotenstvím nesouvisí. Také nevím, jak a zda jste to řešila se svým přítelem a jak se k tomu stavěl. Teď myslím jak to těhotenství, tak ten alkohol. Podpořil Vás, když jste zjistila to mimoděložní těhotenství? Jak by se stavěl k tomu, kdyby se jednalo o normální těhotenství? A co ten alkohol? Vyčetl Vám snad, že těhotenství nebylo normální právě kvůli alkoholu? Vadí mu, že si jednou týdně vyrazíte s kamarády? Vyčítá Vám, že moc pijete...? Napadá mě, že pokud zakoušíte ve vztahu k sobě i ve vztahu k druhým obavy a úzkosti a zažíváte mnoho zklamání, že by Vám mohla pomoci nějaká forma psychoterapické podpory, aby se Vám to do budoucna dařilo lépe chápat a zvládat. Mám s tím v takových případech dobré zkušenosti. Když byste mi napsala, odkud jste a kolik je Vám let, tak bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů, na koho byste se mohla obrátit. Přeji hodně štěstí a kdyžtak se znovu ozvěte.