kacka
Myslíte si, že člověk je alkoholik, když si zajde jednou nebo dvakrát za měsíc na pivo a nedokáže si dat třeba jen jedno nebo dvě a přestane se kontrolovat a vypije třeba pět i více i když to tak nechce??

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud jednou či dvakrát za měsíc člověk zajde na pivo a vypije víc než 5 piv, tak se určitě nejedná o závislost. Možná by se to dalo nazvat škodlivým užíváním - vypití 5 a více sklenic alkoholu při jedné příležitosti není určitě zdraví prospěšné a pokud by časem docházelo k tomu, že takové pití bude častější než jednou dvakrát měsíčně, mohlo by se jednat o problém. Pravděpodobmost, že by se pití mohlo stát víc problematické, ale záleží na mnoha faktorech - kolik je dotyčnému let, zda je to žena/muž, jaký je jeho/její psychický a zdravotní stav, jaká byla jeho konzumace alkoholu/příp. jiných drog v minulosti, zda je nějaký problém se závislostí u někoho z rodiny... Ale v tuto chvíli jde spíš o to soustředit se na to, proč k tomu dochází a vymyslet nějakou strategii, jak tomu zabránit, pokud takovéto poklesky člověka obtěžují a cítí se pak trapně a provinile. Může se pak například zařídit tak, že si vezme do hospody jen určité malé množství peněz, bude pít pivo nikoli po půllitrech, ale po třetinkách, ... Záleží na tom, jak moc tyto večírky zasahují do jeho života a jakou má motivaci to změnit. Proč se na to vlastně ptáte?