lenny
odpoved na dotaz 253005..No mozna mi hrozi problemy..Ve skole se to nak provalilo.Ale to uz vypada ze to bude v pohode,tak snad dobry.Verte ze bych chtela zustat cista uz naveky veku!!mela sem s tim problemy uz drive,po nekolikamesicni abstinenci je to tu zase.Ted se zase par dni drzim.Je to desny!!ale sem na sebe pasna,tak doufam ze to nepokazim.Vim jak mi to tenkrat dalo zabrat a jak dlouho to trvalo,byla uz sem nejvic v pohode..Ja nevim jak to zvladnu znova.Musim se premahat abych vubec vstala z postele a komunikovala..A ke vsemu se prejidam az z toho skoro zvracim,za chvili ze me bude peknej burtnatec!!tak zatim..a dekuji Vam za odpoved!!:)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to pro Vás teď složité, začít po recidivě abstinovat znova. Víte, myslím, že vzhledem k tomu, co píšete (užívání pervitinu po několikaměsíční abstinenci znovu, možné problémy ve škole, únava, chutě na drogy, přejídání..., ale také Vaše motivace zůstat čistá a vydržet to bez drog), tak mě napadá, že by možná nebylo od věci probrat to s někým z odborníků osobně. Vydržet abstinovat bez odborné pomoci je hodně náročné a takhle byste získala potřebné informace a podporu, aspoň v prvních týdnech či měsících. Nemyslím, že by bylo nutné nastoupit do nějaké léčebny, mám na mysli nějaké ambulantní zařízení, kam byste mohla (třeba i anonymně) zajít a poradit se o tom, jak to teď máte a jak dál. Sama víte, jak jednoduše do toho člověk spadne zpátky - nějaká takové podpora by Vám pomohla změnit life style, pochopit, jak došlo k té poslední recidivě (tedy poučit se z chyb a zbránit podobné situaci příště), naučit se rozpoznávat rizikové situace a vyhýbat se jim... Uvažujte o tom. Kdybyste měla o něco podobného zájem, tak mi napište, odkud jste a já bych Vám mohla doporučit někoho vhodného z kolegů. Zatím držím palce.