Alkoholik
MAJKA
Dobrý den, Mám dotaz je mě 34 let a asi před 8 lety jsem trpěla fobiemi , pokud mé fobie byli nesnesitelné tak jsem to řešila alkoholem který mě v dané situaci pomáhal. Asi před 3 lety mě umřela mamka a samotu jsem nahrazovala alkoholem ale piji doma dod hospody nechodím .Až si myslím že jsem se stala závislou. Já ráno alkohol nepotřebuji piji tak 2 dny v týdnu ale to potom teda v kuse. Já vím že je mě lepší bez alkoholu jsem veselejší a je mě bez něho lépe, ale proč si ho teda kupuji? Připadám si jako by jsem si sama ubližovala. Můžete mě poradit v okrese Zlín kde by jsem se mohla přihlásit do anonymních alkoholiků a povykládat si o tom s někým ? Moc se za svůj problém stydím mám v zaměstnání docela vysoké postavení, a i zbytek rodiny má vysokoškolské vzdělání , myslím že to má spojitost s mojemi fobiemi před tím jsem nepila vůbec byla jsem úplný abstinent alkohol mě neměl co říct. Moc děkuji za vaši radu. S pozdravem Majka

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že jste udělala důležitý krok, že jste napsala do této poradny. Přiznat si, že má člověk problém s alkoholem a že by potřeboval pomoci, není jednoduché. Nalezla jsem Vám nějaké kontakty na odbornou pomoc ve Zlíně včetně skupiny Anonymních alkoholiků. Nicméně vzhledem k tomu, co píšete - především to, že jste trpěla fobiemi, které jste občas řešila alkoholem (a patrně jste nevyužila odbornou pomoc tehdy) - bych Vám spíše než anonymní alkoholiky doporučila obrátit se na psychiatra. Protože pravděpodobně je primární problém trochu někde jinde než v tom alkoholu a bylo by potřeba zjistit, co za tím je a pracovat na tom, což by Vám myslím umožnil lépe psychiatr než skupina anonymních alkoholiků. Nicméně další variantou je zkombinovat obojí - získat jak psychiatrickou pomoc, tak podporu skupiny, myslím, že se to navzájem nevylučuje a docházení do skupiny by Vám mohlo pomoci i lépe zvládat tu samotu. První kontakt, který uvádím, je na psychiatra, kterého osobně znám a mohu jen doporučit, v rámci své praxe poskytuje psychiatrickou i psychoterapeutickou pomoc a také je obeznámen s problematikou závislostí. Zatím přeji hodně štěstí. Psychiatrie, psychoterapie a adiktologie Ambulance Osvoboditelů 91, Zlín, 760 01 telefon: 577 220 634 MUDr. Pavel Konečný Anonymní alkoholici - linka pomoci s celorepublikovou působností telefon: 800 155 555 http://www.sweb.cz/aacesko/ Skupina AA, Modlitebna Adventistů 7. dne Tyršova 1108, Zlín-Malenovice Středa 17:30 (kontaktní osoby Aleš: 728 440 162, Jana: 604 301 653) A Kluby ČR ("A" poradna pro lidi s problémy s alkoholem) Křenová 62a, 602 00 BRNO tel.: 541 247 233 email: akluby@akluby.cz Anonymní linka důvěry tel.: 545 241 301 http://www.akluby.cz Psychiatrická ambulance Havlíčkovo nábřeží 600, Zlín, 760 01 telefon: 577 226 520 Psychiatrická ambulance Náměstí T.G.Masaryka 1280, Zlín, 760 01 telefon: 577 439 190