Elena
Dobry den, už přes 2 roky užívám denně pervitin. poslední 2 měsíce jsem si ho začala i šlehat. Mám strach. Chtěla bych se zeptat na radu co teď. Rozhodla jsem se přestat fetovat, ale do léčebny nechci. Děkuju za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že se začínáte dostávat do fáze, kdy je dobře, že uvažujete o tom, že byste přestala. Dva roky užívání pervitinu nejsou krátká doba a přechod k injekčnímu užívání také nevěstí nic dobrého. Nejlepší by pro Vás v tuto chvíli bylo zajít do toho k-centra, o němž se zmiňujete v poznámce. Není to léčba jako taková, pracují s lidmi, kteří berou drogy a přestat nechtějí (pro ty nabízí například výměnu stříkaček, zdravotní ošetření, možnost osprchovat se a vyprat si věci) a s těmi, kteří uvažují o změně, jako Vy. Zařízení je pro klienty bezplatné a mohou tam přijít i anonymně. Můžete se poradit o tom, jak by se dala zvládnout situace, ve které jste, jaké jsou možnosti léčby, co by pro Vás bylo nejvhodnější. Léčebna není jediná možnost, existují i ambulantní varianty léčby. V k-centru by Vám pomohli případně i léčbu zprostředkovat. Ale i v případě, že byste si to s tou léčbou rozmyslela nebo to chtěla na čas odložit, tak bych Vám doporučovala tam zajít - měla byste možnost vyměnit si použité stříkačky za čisté, získala byste informace o "bezpečnějším" injekčním užívání, o infekčních chorobách a zdravotních rizicích a jak se jim při braní co nejlépe vyhnout. Takže tak jako tak není od věci se tam zastavit. Zatím držím palce a když byste potřebovala nějaké další informace, tak znovu napište. Posílám kontakt na to "káčko": Kontaktní centrum Teplická 31/45, Děčín, 405 02 telefon: 412 531 415; 603 828 225 http://www.kcentrumdecin.wz.cz Můžete tam přijít kdykoli bez objednání, otevřeno mají: Po - Čt 9.30 - 18.00 Pá - 7.30 - 16.00